Devlin, M. & Samarawickrema, G. (2010): The criteria of effective teaching in a changing
higher education context. Higher Education Research & Development, 29 (2): 111-124,
doi: 10.1080/07294360903244398
Doppenberg, J.J., den Brok, PJ. & Bakx A.W.E.A. (2012): Collaborative teacher learning
across foci of collaboration: Perceived activities and outcomes. Teaching and Teacher
Education, (28): 899-910.
Entwistle, N., McCune, V. & Hounsell, J. (2003): Investigating Ways of Enhancing Univer¬
sity Teaching-Learning Environments: Measuring Students’ Approaches to Studying
and Perceptions of Teaching. In: de Corte, E., Verschaffel, L., Entwistle, N. & van
Merriénboer, J. (eds.): Powerful Learning Environments: Unravelling Basic Components
and Dimensions. EARLI, Pergamon Press, Oxford, 89-107.
Eteläpelto, A., Vähäsantanen, K., Hökkä, P., & Paloniemi, S. (2013): What is agency?
Conceptualizing professional agency at work. Educational Research Review (10): 45-65.
European Commission (2014): Report to the European Commission on New modes of learning
and teaching in higher education, High Level Group on the Modernisation of Higher
Education, Luxembourg,
Evans, L. (2008): Professionalism, professionality and the development of education profes¬
sionals. British Journal of Educational Studies 56 (1): 20-38.
Fabriz, S., Hansen, M., Heckmann, C., Mordel, J., Mendzheritskaya, J., Stehle, S., Schul¬
ze-Vorberg, L., Ulrich, I. & Horz, H. (2020): How a professional development pro¬
gramme for university teachers impacts their teachingrelated self-efficacy, self-con¬
cept, and subjective knowledge, Higher Education Research & Development, doi:
10.1080/07294360.2020.1787957
Falus, I. (2006): A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útjai. Budapest: Gondolat
Kiadó.
Falus, I. (2007, szerk.): A tanárrá válás folyamata. Budapest: Gondolat Kiadó.
Falus, I. (2015, szerk.): A pedagógusképzők kompetenciái, Eger: Líceum Kiadó.
Fazekas, Á. S. (2018): Felsőoktatáshoz történő hozzáférés és a felsőoktatásban való részvétel
vizsgálata a fogyatékossággal élő személyek vonatkozásában. Doktori értekezés, ELTE TÁTK
Szociológia Doktori Iskola.
Fazekas, Á., Halász, G., Horváth, L., Palvélgyi, L., Balazs, E. & Antoni-Alt, P. (2021):
Innováció az oktatásban. Az Innova kutatási projekt zárótanulmánya.
A felsőoktatás minőségbiztosításának európai sztenderdjei és irányelvei. ESG, 2015, OFI, 2016.
Fenyves, V., Bácsné Bába, É., Szabóné Szőke, R., Kocsis, I., Juhász, Cs., Máté, E. & Pusztai,
G. (2017): Kísérlet a lemorzsolódás mértékének és okainak megragadására a Debreceni
Egyetem Gazdaságtudományi Kar példáján, Neveléstudomány, 3. 5-14. doi: 10.21549/
NTNY.19.2017.3.1
Ferman, T. (2002): Academic professional development practice: What lecturers find
valuable, International Journal for Academic Development, 7 (2): 146-158, doi:
10.1080/1360144032000071305