Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0199
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 200 [200]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000018/0199

OCR

3. AZ OKTATÓK ÉS OKTATÓKÖZÖSSÉGEK SZAKMAI TANULÁSÁNAK TÁMOGATÁSA... 199 párhuzamosan tartott. Fontos tanulsága a fejlesztés alapú kutatásnak, hogy a szakmai fejlődés és tanulás támogatásának e kezdeti időszakaiban az eredmények elsősorban oktatói szinten jelennek meg: az oktatói nézetek alakulásában, a tanulás tudatosságának növekedésében (I. részletesebben 8. fejezetben). Ugyanakkor a nemzetközi kutatások (Stes & Van Petegem, 2011; Chalmers & Gardiner, 2015; De Rijdt et al., 2016) fényében is sziikséges a képzési programok és az intézmények szintjén is értékelni az eredményeket, valamint olyan tovabbi értékelési módszereket bevonni, amelyek lehetővé teszik a tanítási gyakorlat és a hallgatói tapasztalatok változásának vizsgálatát. A kutatási eredményeink összességében abban segíthetnek, hogy a fő kihívásokat és az ezzel kapcsolatos eredményes irányokat azonosítani tudjuk, s ezáltal az oktatók szakmai fejlődésének, tanulásának támogatásában el lehessen mozdulni egy tervezettebb, tudatosan rendszerbe ágyazott tanulástámogatás felé. 4. JÖVŐBELI KUTATÁSI IRÁNYOK, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL AZ OKTATÓI SZAKMAI TANULÁSRA ÉS TÁMOGATÁSRA A további kutatásainkban is lényeges, folytatandó iránynak tartjuk (1) az oktatók, oktatóközösségek szakmai fejlődésének és tanulásának vizsgálatát, hiszen az oktatók a tanítás-tanulás világának megújításában kulcsszereplők: értelmezők, értékelők, alkotók; (2) az oktatói nézetek és tapasztalatok kutatását, amelyek alakítják az oktatók mindennapi pedagógiai gyakorlatát és értelmezik az oktatáspolitikai, intézményi, társadalmi elvárásokat; (3) a helyi felsőoktatási kontextusok hatásainak mélyebb feltárását; (4) az oktatói tanulástámogatással kapcsolatos fejlesztések kutatását és az eredmények komplex értékelését. Ezen túl az elmúlt időszakban végzett kutatási eredményeink alapján és a nemzetközi tendenciákra figyelve a következő továbblépési irányokat tartjuk kiemelten fontosnak: — À tanulásközpontú megközelítés tényezői közti kapcsolat értelmezését szükséges mélyíteni az oktatói nézetek és tapasztalatok vizsgálata során. Ezt az irányt főként kvalitatív jellegű vizsgálatokkal lehet megvalósítani, amiben hasznos alkalmazni a kritikus esemény technikáját vagy szakmai dilemmákat megfogalmazó vignettákat, és előtérbe állítani az oktatóközösségek értelmezéseit. — A felsőoktatási kontextusban a tanulásközpontú megközelítés vizsgálatakor érdemes a minden tanuló tanulástámogatásával kapcsolatos nézeteket, innovációkat, szakmai tanulástámogatási lehetőségeket alaposabban feltárni, összefüggésben a tanulásközpontúság többi tényezőjével, és azonosítani az oktatói nézetekben, tapasztalatokban rejlő inkoherenciákat, feszültségeket és továbblépési lehetőségeket.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.18 MB
Permalink zum JPG
022_000018/0199.jpg
Permalink zur OCR
022_000018/0199.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu