Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0178
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 179 [179]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000018/0178

OCR

178 VIII. VARIÁCIÓK AZ OKTATOK SZAKMAI FEJLODESENEK... dásuk még nehézkesebb. A B2-es fejlesztés ráadásul még lezáratlan. Mivel az Al, A2, valamint a B1, B2 fejlesztések célzottan egymásra épültek, egy adott kontextus oktatói tanulástámogatásának eredményeire vonatkoztak, elemzésünkben együtt kezeljük őket, törekedve arra, hogy ezen belül, ahol lehet, a specifikus fejlesztés és az eredmények kapcsolatát is bemutassuk. 8.1. Az oktatókboz kötődő eredmények A fejlesztések hatásait, az oktatók szintjén megjelenő eredményeket az oktatók gondolkodása és gyakorlata, valamint ezek változása kapcsán tudjuk vizsgálni, továbbá az eredmények a kezdeti célokkal tudjuk összevetni. Az A1-A2 fejlesztés oktatói 2019. júliusában — tehát egy vagy fél évvel a részvétel után — egy kérdőívben nyilatkozhattak a fejlődésükről, tanulásukról. A kérdőívet kevesen töltötték ki (N-11), de az eredmények így is jelzésértékűek. Az oktatók saját szavaikkal a következőkben azonosították legfőbb fejlődésüket: a tudatosságot és a hallgatói szükségletekre figyelő pedagógiai gondolkodást, azaz a tanulásközpontú megközelítés egyik fő elemét emelték ki. A pedagógiai tudatosságukat leginkább a tervezés kapcsán emelték ki, de a módszerek alkalmazásának, az értékelés gyakorlatának átgondoltsága is megjelent. A hallgatói szempont pedig elsősorban a hallgatói szükségletek, elvárások figyelembevétele, valamint a hallgatói felelősség növelése kapcsán jelent meg (pl. a kurzus céljainak megosztásában). A kérdőívben feltett zárt kérdésre adott válaszokban is azt lehet látni, hogy egyfelől a tudatos kurzusfejlesztést, másfelől a módszertani változatosság növekedését érzékelték a fejlődés legfőbb területeinek (I. 8.4. táblázat). Az alacsony válaszadási arány ellenére ezt a fejlesztések meghatározó eredményének tekinthetjük, hiszen a vezetők, támogatók szempontjából a képzés/kurzusfejlesztés és a módszertani megújulás együttes célja volt a fejlesztéseknek. Az oktatói válaszok differenciált képet mutatnak, a meghatározóbb fejlődés azonosításától a semmit sem tanultig terjednek. Az eredmények fontos tanulsága, hogy az Al és A2 fejlesztések közül az első körben, a Projekt alapú tanulás képzésén részt vevő oktatók számoltak be a legtöbb területen fejlődésről, ami a tanulástámogatási terv és megvalósítás eredményességét mutatja. A kérdőívet kitöltők körében tehát látszik, hogy a tanulásközpontú gondolkodásmód, a konstruktív összehangolás elve megjelent, erősödött; ugyanakkor a válaszadók a személyre szabott fejlesztést és értékelést azonosították, mint számukra fontos területet, amit kifejezetten nehezen tudnak megvalósítani a gyakorlatukban.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.14 MB
Permalink zum JPG
022_000018/0178.jpg
Permalink zur OCR
022_000018/0178.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu