Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0169
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 170 [170]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0169

OCR

6. AZ OKTATÓI SZAKMAI TANULÁST TÁMOGATÓ FEJLESZTÉSEK CÉLJAI 169 A támogatói javaslat alapján a vezetők azonosítottak olyan, a kari képzési programokhoz kötődő fejlesztési lehetőségeket, amelyek szisztematikus pedagógiai támogatást igényelnek. Így esett a választás a nagyobb hallgatói lemorzsolódást mutató levelező képzés fejlesztésére, valamint a képzési program első tanévében lévő kurzus fejlesztésére, ami már eleve nyitott volt a hallgatói képességek fejlesztésére, a gyakorlatorientált tanításra. A B1 fejlesztésből a célkitűzések közül megmaradt a kisebb oktatói közösségek támogatása, de itt már képzéshez, illetve kurzushoz kötődött, nem elsősorban a tanszékekhez. A B2 fejlesztés célkitűzéseire jellemző, hogy menet közben az érintettek közös gondolkodása révén folyton alakult, ezért gyakoribbá váltak a vezetők és támogatók közti egyeztetések a célokról, valamint maguk az oktatók is bevonódtak a fejlesztések céljainak tervezésébe. A fejlesztés alapú kutatás eredményei azt mutatják, hogy a szakmai tanulás támogatása kapcsán az egyik legnagyobb kihívás a közös cél megtalálása és egyeztetése. Mind a négy fejlesztésben központi kérdés volt a vezetők, oktatók és támogatók céljainak értelmezése, összeegyeztetése, melyek közül az egyik legfőbb nehézségnek a képzésfejlesztés és módszertani fejlesztés összehangolása mutatkozott. A képzésfejlesztés általános céljai főként a fejlesztések kezdetén alig kapcsolódtak az oktatók szakmai tanulási céljaihoz, amelyek leginkább a módszertani megújuláshoz kötődtek. A négy fejlesztés variációinak elemzése alapján a következő kulcstényezők, tanulságok azonosíthatók: -— Az oktatók szakmai tanulásának és támogatásának átgondolása, kialakítása kapcsán még a kezdeti lépéseket tesszük meg, ami azt is jelenti, hogy a szereplők céljai fokozatosan válnak egyre kidolgozottabbá, egymás számára jobban érthetőbbé. A célok értelmezése maga is egy tanulási folyamat a szereplők számára. -— A közös értelmezésben és a célok közössé válásában főként három tényező együttes megléte segített: (1) az oktatói célkitűzések egy kisebb oktatói közösségben alakultak, melynek a (közép) vezető is tagja, (2) a célok nemcsak reakciók az oktatás során felmerülő problémákra, hanem jól azonosítható, a résztvevők számára jelentős mértékben új, pedagógiai jellegű fejlesztést igényelnek (Id. projekt, levelező képzés online támogatása, gyakorlati feladatok értékelése, a hallgatók képességeinek differenciált támogatása), valamint (3) a pedagógiai elméletekre épülő célkitűzések összhangba kerülnek a vezetői és oktatói elvárásokkal, — A fejlesztésekben a tanulási eredmények alapú és a tanulásközpontú megközelítések akkor tudtak minden szereplő számára releváns, egymás értelmezéseihez közelebb álló célokká válni, amikor a tanulási eredmények alapú megközelítés nemcsak egyéni oktatók kurzusaihoz kapcsolódott, de nem is csupán a képzési programok egészéhez, hanem egy köztes szinthez,

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.26 MB
Permalinkből jpg
022_000018/0169.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0169.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde