Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0166
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 167 [167]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0166

OCR

166 VIII. VARIÁCIÓK AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK.. kötődően először olyan, az oktatásra nyitott tanszéki közösségeket igyekeztek megnyerni, akik a képzési program első időszakában oktattak. A vezetőkkel való megbeszélések során gyakran előkerült az az igény, hogy az oktatók érzékenyítése történjen meg, tehát hogy nyitottabbá váljanak az oktatás kérdéseire, a hallgatók tanulásának és a tanítás módjának összefüggéseire. Az Al és BI fejlesztés esetében is a támogatói csoport a vezetői célkitűzések fényében egyfelől a célokat konkretizálta az oktatók elérendő tanulási eredményeiben, másfelől pedagógiai szempontból kidolgozottabbá tette (I. 8.1. szövegdoboz). Egyrészt a módszertani megújulás célkitűzéseként explicitté tette a tanulásközpontú megközelítést, ezen belül épített a tanulási eredményekre, a hallgatók tanulási folyamatának támogatására, a tervezés-tanítás-értékelés összehangolására, azaz a konstruktív összehangolás elméletére (vö. Biggs & Tang, 2003). Másrészt a támogatók szakmai döntése volt, hogy a képzési programok fejlesztésének és az oktatók módszertani felkészültségének együttes támogatása érdekében — a felsőoktatás-pedagógiai kutatások eredményeit is figyelembe véve — a célkitűzésekben megerősíti az oktatói közösségekre való építést. 8.1. szövegdoboz. Részlet az A1 és B1 oktatói képzés tematikájából Célok: x Az oktatók számára kialakított képzés középpontjában a tanulási eredmények alapúság, tanuló- és tanulásközpontúság áll. x A képzés egy koherens folyamatként gondolkodik az oktatói tevékenységhez kötődő tervező, tanítási és értékelő munkáról, nem csupán egy-egy tanítási módszerre fókuszál. a Egy kurzus- és képzésfejlesztői közösség építését támogatja a képzés (pl. egy képzésen tanítanak, egy szakirányon). x A képzés a résztvevők közti tudásmegosztását, innovatív gyakorlatok megosztását támogatja. Az Al és BI fejlesztések esetében az oktatók önkéntesen, de vezetői felkérést kapva jelentek meg a képzéseken. Támogatott feladatuk volt, hogy egy-egy kurzus tartalmi és módszertani fejlesztését végezzék el, az utóbbihoz a pedagógiai képzések nyújtottak számukra segítséget. Az oktatók tanulási céljait felmértük a képzések megkezdése előtt. A nyitott kérdésre maximum három célt fogalmazhattak meg, amelyeket nyílt kódolással 10 kategóriába rendeztünk (8.3. ábra). Az Al és BI oktatóinak tanulási célkitűzéseit együtt elemezzük, mert hasonlóan alakultak.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.02 MB
Permalinkből jpg
022_000018/0166.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0166.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde