Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0165
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 166 [166]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0165

OCR

5. A FEJLESZTÉS (DESIGN) ALAPÚ KUTATÁS 165 A fejlesztés alapú kutatás korlátai közt meg kell említeni az adatgyűjtés nehézségeit, kihívásait. Amikor az oktatók számára a szakmai tanulásba, fejlesztésekbe való bevonódás is új, kihívásokkal teli, akkor a tapasztalatokkal kapcsolatos visszajelzés gyűjtése még nehezebb. Ez azt is jelenti, hogy az adatgyűjtés terveit folyamatosan módosítottuk annak érdekében, hogy a fejlesztési folyamatról több nézőpontú és rendszeres adatokat tudjunk gyűjteni, ezért egyre nagyobb szerepet kaptak a támogatók és az oktatók által készített dokumentumok, produktumok (pl. fejlesztési tervek, tematikák) elemzése, valamint a közös és egyéni szintű reflexiók újraelemzése. Továbbá fontos megemlíteni, hogy bár az elemzést végző kutató koordinálta a fejlesztési variációkat, épített a teljes támogató csoport reflexióinak értelmezésére és újraértelmezésére. Ugyanakkor kétségtelen, hogy a szerző bizonyos fejlesztési variációkban hangsúlyosabb szerepet töltött be, ami - a dokumentumok és a reflexiók gondos újraelemzése ellenére — hatással lehet az eredmények értékelésére. 6. AZ OKTATÓI SZAKMAI TANULÁST TÁMOGATÓ FEJLESZTÉSEK CÉLJAI Mindkét esetünkben a kari vezetők kezdeményezték az oktatók tervezett, szervezett szakmai tanulásának elindítását elsősorban formális képzési keretben gondolkodva, amire a pályázati keret adott lehetőséget. Mindennek megvalósításához a neveléstudomány oktatóit kérték fel támogatóként. Az oktatók szakmai fejlődésének, tanulásának célkitűzései összetett és gyakran változó interakcióban alakultak, amit a vezetők, a támogatók és az oktatók alakítottak. A vezetők részéről mindkét esetben cél volt, hogy a 2017-ben elindult, tanulási eredményekre épülő képzési programok megvalósításához az oktatók pedagógiai jellegű támogatást kapjanak (18/2016 ( VIII.5.) EMMI rendelet a felsőoktatási szakképzések, az alapés mesterképzések képzési és kimeneti követelményeiről. ..). Ezzel összefüggésben is, a másik hangsúlyos, expliciten megfogalmazott cél az oktatók módszertani kompetenciáinak, gyakorlatának erősítése volt. Ezt a célt különösen lényegesnek tartották, mivel az oktatók formális keretek közt korábban nem tanultak a felsőoktatásban való tanításról. Az A1 esetünkben a képzési programok megújítása összekapcsolódott azzal a céllal is, hogy a képzések gyakorlat-orientáltabbakká váljanak, mivel egy korábbi kari vizsgálat alapján a hallgatók ezzel különösen elégedetlenek voltak, ami nagyobb mértékű hallgatói lemorzsolódáshoz is vezetett. Ez alapján az Al fejlesztés a vezető javaslatára három témafókusz köré rendezte a támogatást: a projekt alapú tanítás, a munkaerő-piaci szereplők bevonásával készülő kurzusfejlesztés, valamint egy átfogó kurzusfejlesztési képzés köré, aminek címe a Tanítás-tanulás új útjai lett. A B1 esetnél a vezetői célkitűzésekben az elején erősebb volt az oktatók módszertani megújulásának elősegítése, és ehhez

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.25 MB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0165.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0165.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu