Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0164
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 165 [165]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0164

OCR

VIII. VARIÁCIÓK AZ OKTATOK SZAKMAI FEJLODESENEK... 164 B2. Extenziv, képzési programhoz és kurzusboz kötődő közös fejlesztés mint az oktatók szakmai tanulásának támogatása: a fejlesztések a B kar egy képzési programjához, illetve egy kurzusához kapcsolódtak, amelyekben az oktatók, vezetők és támogatók közösen tervezték a megújítás céljait, tevékenységeit, lépéseit. Ezeknél a fejlesztéseknél az általános felsőoktatás-pedagógiai fókusz összekapcsolódott a diszciplináris célokkal. A programok extenzív jellegűek voltak, a képzési program fejlesztése egy whorkshopból és konzultációk sorából állt, a kurzusfejlesztés pedig félévenkénti workshopokból és köztük zajló fejlesztési feladatokból tevődött össze, A résztvevők száma a folyamat során változóan alakult, összesen kb. 30 oktatót érintett. A fejlesztések követéséhez, eredményességének vizsgálatához törekedtünk a trianguláció elvének (Patton, 2002) minél erősebb érvényesítésére. Így építettünk a szakmai tanulás és támogatás értelmezésében az oktatók, vezetők és a támogatók perspektívájára, valamint többféle kutatási módszer használatára: interjúkat, kérdőíveket készítettünk, megbeszélések jegyzeteit, írásbeli reflexiókat, feljegyzéseket, oktatók által készített produktumokat/dokumentumokat elemeztünk. A fejlesztés alapú kutatás adatforrásait, módszereit, eszközeit a 8.3. táblázat mutatja be időrendbe szedve. 8.3. táblázat. A fejlesztés alapú kutatás adatgyűjtésének módszerei Idő »A” eset »B” eset A szakmai tanulás támogatói Kari vezető és a támogatók ve- Az oktatói szakmai tanulást se2017 ns P . x Don LES ss zetőinek egyeztetése (feljegyzés) gítő képzések programjai (terA1 Oktatói nézeteket, problé- vek, megbeszélések jegyzőkönymákat feltáró kérdőív (N-38) vei, közös támogatói reflexiók) Al fejlesztés tervei, dokumentumai, feljegyzései Al Oktatói csoportos megbe- ] BI Vezetők és támogatók közti 2018 szélés a jövőbeli tanulási igé- ] egyeztetés, reflexió nyekről, célokról B1 Oktatói nézeteket, probléA1 Oktatôi tematikäk, produk- mákat feltáró kérdőív (N=38) B1 fejlesztés tervei, dokumentumok / tumai Vezetői reflexió AZ fejlesztés terve, feljegyzései ] Vezetők és támogatók közti | SWOT-analizis a fejlesztések egyeztetés, reflexió, az újrater- ] eredményeiről vezés feljegyzései 2019 Oktatói kérdőív a szakmai tanu- ] B2 fejlesztés tervei, dokumen- Í Egyéni támogatói reflexiók lás eredményeiről és új céljairól | tumai (N-11) Az alkalmak közt a vezető és támogatók egyeztetése Vezetői interjú

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1000.92 KB
Permalinkből jpg
022_000018/0164.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0164.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde