Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0158
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 159 [159]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0158

OCR

158 VIII. VARIÁCIÓK AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK.. elsősorban a személyes, informális tanulási utakra és a tartalmak megosztására nyitottak, inkább a belső folyamatokra fókuszálnak, zárt közösségben gondolkodnak, ami nem lát igazi tanulási lehetőséget se a külső szakértelem bevonásában, se a vezetői felkérésekben. Megvizsgáltuk aztis, hogy az oktatók hogyan látják az eredményesnek tartott megoldások és a mindennapi gyakorlatuk közti különbséget. Az eredmények azt mutatják (I. 8.1. ábra), hogy majdnem mindegyik orientáció megjelenésével leginkább elégedettek, majdnem 5096-uk úgy érzi, hogy amennyire eredményesnek találja az oktatás(fejlesztés) egyeztetésében az adott együttműködést, annyira jellemző is a közösségi gyakorlatukra. Azok a típusok, amelyeket eredményesebbnek látnak, mint amennyire jellemző a gyakorlatukra, összességében mégis alacsony átlagértéket kapnak, az oktatók inkább elutasítják (pl. külső szakértő bevonása, online térben anyagok megosztása). Az oktatói megítélések alapján talán a legnagyobb potenciált a projektekben látják, hiszen ezeket az oktatásfejlesztés szempontjából eredményesnek tartják, ugyanakkor a gyakorlatukra még kevésbé jellemzőnek. 8.1. ábra. Az egyes közösségi orientációk esetében az eredményesség és jellemző voltának kapcsolatára vonatkozó összefüggés Külső szakértő bevonásával Az új feladat, probléma kapcsán projekt-team vagy munkacsoport felállításával Online térben a képzéshez, oktatáshoz kötődő anyagok hozzáférhetővé tételével Kollégák közt tananyagok, feladatok, tematikák megosztásával Minden kolléga számára lehetővé téve, hogy olyan mértékben vonódjon be az oktatásról való beszélgetésekbe, fejlesztésekbe, ... Személyes, baráti kapcsolatokat felhasználva, velük együttműködve Az aktuális problémák kapcsán kialakuló személyes vagy online beszélgetésekben Az egyetemi vezetéstől kapott oktatási feladatokra és ezek megvalósítására figyelve Oktatói értekezleteken m Jellemzöbb m™ Osszhangban van Eredményesebb Megjegyzés: A kérdőív bemutatása a 3. fejezet 3.2. pontjában található.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
846.95 KB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0158.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0158.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu