Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0139
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 140 [140]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000018/0139

OCR

VII. OKTATÓI NÉZETEK HATÁSA A SZAKMAI FEJLŐDÉS ÉS TANULÁS GYAKORLATAIRA A tanulás és tanítás világának változásait sokféleképpen meg lehet közelíteni a felsőoktatásban, vizsgálhatjuk az innovációk megjelenését, terjedését (Halász, 2018b), fókuszálhatunk elsősorban a felsőoktatási környezet és szervezet változást, tanulást támogató és hátráltató sajátosságaira (Horváth, 2019), de figyelhetünk azokra az egyéni szintű oktatói jellemzőkre is, amelyek elősegíthetik a tanulást és változást. Ebben a fejezetben arra a kérdésre keressük a választ, hogy egy olyan hazai felsőoktatási kontextusban, ahol az oktatók szakmai fejlődésnek és tanulásának még nincsenek régóta működő, rendszer szinten tervezett és kiépített támogatási módjai, mik azok a személyes oktatói elképzelések, nézetek, amelyek elősegíthetik az oktatók különböző szakmai tanulási útjait. A kutatás ezen szála tehát azt vizsgálta, hogy az oktatói nézetek, jelen esetben az oktatók szakmai tanulással kapcsolatos nézetei, valamint az észlelt pedagógiai kompetenciájuk milyen szakmai tanulási formákat, utakat tudnak megerősíteni. I. PROBLÉMAFELVETÉS A kutatások elsősorban az oktatók tanítással kapcsolatos nézeteire fókuszálnak (Kember & Kwan, 2000; Prosser, Trigwell, & Taylor, 1994; Trigwell & Prosser, 1996; Samuelowicz & Bain, 2001; Norton, Aiyegbayo, Harrington, Elanderd, & Reddye, 2010), és kevésbé érintik azt, hogy az oktatók hogyan gondolkodnak saját oktatöi tanuläsukröl. Pedig az, hogy hogyan értelmezik saját szakmai fejlődésüket, tanulásukat, befolyásolja azt, hogy milyen tanulási lehetőségeket keresnek, illetve hogy hogyan reagálnak a felkínált tanulási lehetőségekre. E fejezetben tehát arra keressük a választ, hogy az oktatók saját szakmai fejlődésükről, tanulásukról, valamint pedagógiai kompetenciáikról alkotott nézetei hogyan hathatnak a szakmai tanulás preferált módjaira. Az oktatók módszertani kompetenciáinak fejlesztése egyre erősödik a hazai felsőoktatási intézményekben, a sokféle kezdeményezés és megoldás reflexiói vi

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
979.1 KB
Permalink zum JPG
022_000018/0139.jpg
Permalink zur OCR
022_000018/0139.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu