Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0127
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 128 [128]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000018/0127

OCR

4. EREDMÉNYEK I27 6.2. táblázat. Az oktatói kompetenciák fontossága és észlelt eredményessége egy 1-10 terjedő skálán (N-960) Fontosság Észlelt eredményesség Rangsor Átlag és | Rangsor Âtlag és szórás szórás Tehetséges hallgatók tanulásának, fejlődésének 1. 9,13 (1,25) 5. 8,20 (1,86) segitése A tudomany-, szakterület meghatározó és új elemei- 2. 8,99 (1,33) 1. 8,51 (1,56) nek szakszerű tanítása A hallgatók tanulásának, eredményeinek értékelése, 3. 8,82 (1,47) 3. 8,39 (1,71) visszajelzés nyújtása Kurzusok tervezése, fejlesztése 4. 8,66 (1,62) 2. 8,49 (1,87) A hallgatók tanulásának támogatása, facilitálása 5. 8,50 (1,64) 6. 7,84 (1,94) Kollégákkal való együttműködés az oktatás során 6. 8,41 (1,85) 4. 8,28 (1,99) sat anti gyakorlat elemzése, vizsgálata, 7. 8,27 (1,97) 7. 7,69 (2,20) Képzés/szak fejlesztése, monitorozása 8. 8,16 (2,11) 8. 7,00 (2,70) A képzésbe újonnan érkező hallgatók tanulásának 9. 7,95 (2,00) 10. 6,84 (2,45) segitése Egyetemen kívüli partnerekkel való együttműködés 10. 7,58 (2,26) 9. 6,87 (2,80) az oktatás érdekében Új oktatási módszerek kipróbálása, megosztása az 11. 7,17 (2,44) 11. 6,53 (2,79) egyetemen (pl. projekt, tükrözött osztályterem...) A képzésbe újonnan érkező hallgatók egyetemi szoci- 12. 6,37 (2,59) 12. 5,64 (2,78) alizációjának segítése, mentorálása Online tanulási környezetek tervezése, kivitelezése 13. 6,10 (2,66) 13. 5,27 (2,87) Ha részleteiben nézzük, akkor az oktatók a legfontosabb kompetenciaterületnek a tehetséges hallgatók tanulásának segítését tartják, ami fontosságát tekintve teljesen elszakad a többi hallgatói csoport (pl. újonnan érkezők) speciális támogatásától. Ezt követik azok a kompetenciák, amelyek elsősorban a szakmai tartalmak tanításához, értékeléséhez, tervezéséhez kötődnek, azaz a szakterület új elemeinek tanítása; a hallgatók tanulásának, eredményességének értékelése; valamint a kurzustervezés, Ezek a kompetenciaterületek tehát elsősorban nem a tanulásközpontú pedagógiák megvalósításához szükségesek, főként, ha azt is számításba vesszük, hogy a korábbi kutatások szerint (Soreco Research, 2014 idézi Berács et al, 2015; Vámos, 2011) az értékelés területén nem jellemző az új tanulásközpontú, tanulási eredményekhez kötődő megoldások keresése. Ugyanakkor a legfontosabbak közt szerepel a hallgatók tanulásának támogatása, facilitálása is, ami a tanulásközpontú irány elfogadottságának növekedését is jelzi.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
994.66 KB
Permalink zum JPG
022_000018/0127.jpg
Permalink zur OCR
022_000018/0127.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu