OCR Output

I. AZ OKTATÓK ELKÉPZELÉSEI AZ OKTATÁSI KOMPETENCIÁIK FONTOSSÁGÁRÓL... 123

lista vállaltan nem ugyanolyan részletezettséggel vont be egyes kompetenciaterü¬
leteket: az újabb felsőoktatási feladatokhoz kötődő elemek részletesebben jelennek
meg. A cél ugyanakkor itt nem egy keretrendszer kialakítása volt, hanem az oktatói

Az Ausztrál Egyetemi Oktatás
Kritériumainak és Szten¬
derdjeinek keretrendszere

(AUTCAS)

Az Egyesült Királyság Szakmai
Sztenderdjeinek keretrendszere
(UKPSF)

A hazai felsőoktatásban
dolgozó oktatók lehetséges
kompetenciaterületei

A tanulási tevekénységek fejlesz¬
tése, tervezése

"Tanulási tevékenységek és/vagy

képzések tervezése

Kurzusok tervezése, fejlesztése

Képzések fejlesztése, monitoro¬
zása

Tanítás, a hallgatók tanulásának
támogatása

Tanítás és/vagy tanulástámogatás

A hallgatók tanulásának támoga¬
tása, facilitálása

Értékelés és a hallgatók tanulására
vonatkozó visszajelzés adása

Értékelés és visszajelzés adása a

hallgatóknak

A hallgatók tanulásának, eredmé¬
nyeinek értékelése, visszajelzések
nyújtása

A tudomány- és szakterület meg¬
határozó és új elemeinek szakszerű
tanítása

Hatékony tanulási környezetek
fejlesztése, tanulók támogatása és
tanácsadás

Hatékony tanulási környezetek,
tanulástámogatás és tanácsadás
fejlesztése

Online tanulási környezetek ter¬
vezése, fejlesztése

A képzésbe újonnan érkező hall
gatók tanulásának segítése

A képzésbe újonnan érkező hall
gatók egyetemi szocializációjának
segítése, mentorálása

Tehetseggondozäs

A tudományos megközelítés, kuta¬
tás és szakmai tevékenység integ¬
rálása a tanítással és a hallgatók
tanulásának támogatásával

A gyakorlat értékelése és a folya¬

matos szakmai fejlődés

Szakmai és személyes hatékonyság

Folyamatos szakmai fejlődés a
szakterületen és pedagógiájában,
integrálva a kutatást, az oktatásra
vonatkozó tudományosságot és a
szakmai tevékenység értékelését

A saját tanítási gyakorlat elemzése,
vizsgálata, értékelése

Kollégákkal való együttműködés

az oktatás során

Egyetemen kívüli partnerekkel
való együttműködés az oktatás

érdekében

Új oktatási módszerek kipróbálá¬
sa, megosztása az egyetemen (pl.
projekt, tükrözött osztályterem...)