I. AZ OKTATÓK ELKÉPZELÉSEI AZ OKTATÁSI KOMPETENCIÁIK FONTOSSÁGÁRÓL... 123
lista vállaltan nem ugyanolyan részletezettséggel vont be egyes kompetenciaterü¬
leteket: az újabb felsőoktatási feladatokhoz kötődő elemek részletesebben jelennek
meg. A cél ugyanakkor itt nem egy keretrendszer kialakítása volt, hanem az oktatói
Az Ausztrál Egyetemi Oktatás
Kritériumainak és Szten¬
derdjeinek keretrendszere
Az Egyesült Királyság Szakmai
Sztenderdjeinek keretrendszere
(UKPSF)
A hazai felsőoktatásban
dolgozó oktatók lehetséges
kompetenciaterületei
A tanulási tevekénységek fejlesz¬
tése, tervezése
"Tanulási tevékenységek és/vagy
Kurzusok tervezése, fejlesztése
Képzések fejlesztése, monitoro¬
zása
Tanítás, a hallgatók tanulásának
támogatása
Tanítás és/vagy tanulástámogatás
A hallgatók tanulásának támoga¬
tása, facilitálása
Értékelés és a hallgatók tanulására
vonatkozó visszajelzés adása
Értékelés és visszajelzés adása a
A hallgatók tanulásának, eredmé¬
nyeinek értékelése, visszajelzések
nyújtása
A tudomány- és szakterület meg¬
határozó és új elemeinek szakszerű
tanítása
Hatékony tanulási környezetek
fejlesztése, tanulók támogatása és
tanácsadás
Hatékony tanulási környezetek,
tanulástámogatás és tanácsadás
fejlesztése
Online tanulási környezetek ter¬
vezése, fejlesztése
A képzésbe újonnan érkező hall
gatók tanulásának segítése
A képzésbe újonnan érkező hall
gatók egyetemi szocializációjának
segítése, mentorálása
A tudományos megközelítés, kuta¬
tás és szakmai tevékenység integ¬
rálása a tanítással és a hallgatók
tanulásának támogatásával
A gyakorlat értékelése és a folya¬
Szakmai és személyes hatékonyság
Folyamatos szakmai fejlődés a
szakterületen és pedagógiájában,
integrálva a kutatást, az oktatásra
vonatkozó tudományosságot és a
szakmai tevékenység értékelését
A saját tanítási gyakorlat elemzése,
vizsgálata, értékelése
Kollégákkal való együttműködés
Egyetemen kívüli partnerekkel
való együttműködés az oktatás
Új oktatási módszerek kipróbálá¬
sa, megosztása az egyetemen (pl.
projekt, tükrözött osztályterem...)