Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0119
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 120 [120]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0119

OCR

VI. AZ OKTATÓK ELKÉPZELÉSEI AZ OKTATÓI KOMPETENCIÁKRÓL A hazai felsőoktatási gyakorlatban az oktatók tanítási tevékenységéhez elsősorban még mennyiségi szempontok kötődnek — például, hogy egy oktató hány órát tart hetente —, de már látszódik, hogy a hallgatók megnyerése és megtartása, a képzések eredményességének növelése érdekében erősödnek a tanítás minőségi szempontjai is. Ez pedig gyakran a tanuló- vagy tanulásközpontú megközelítéssel kapcsolódik össze (vö. 1. fejezettel). Jelen fejezetben" ezért azzal foglalkozunk, hogy maguk a felsőoktatásban dolgozó oktatók hogyan gondolkodnak a minőségi tanítás elemeiről, az ezzel kapcsolatos felkészültségükről, valamint azzal, hogy miben látják eredményesnek vagy kevésbé eredményesnek magukat. A fejezetben ehhez az oktatói kompetenciák értelmezésére és értékelésére fogunk építeni, ami a pedagógusok tanítása és szakmai tanulása kapcsán már régebbi irány (Falus, 2006), de a felsőoktatásban ennél kevésbé erős. A fejezet célja tehát, hogy feltárjuk az oktatók kompetenciákról alkotott elképzeléseit és azt, hogy a különböző tudományterületeken dolgozó, eltérő mennyiségű tanítási tapasztalattal rendelkező oktatók elképzelései mennyiben különböznek egymástól. Ehhez az előző fejezetben is használt kérdőíves vizsgálat eredményeire építünk, amit részletesen a 3. fejezet 3.2. részében mutattunk be. I. AZ OKTATÓK ELKÉPZELÉSEI AZ OKTATÁSI KOMPETENCIÁIK FONTOSSÁGÁRÓL ÉS ÉSZLELT EREDMÉNYESSÉGÉRŐL E fejezet is a hazai oktatók elképzeléseire fókuszál, az oktatói kompetenciák fontosságát és észlelt eredményességét tárja fel. Az oktatói felkészültségről alkotott személyes, érzelmektől sem mentes, tudatos vagy nem tudatos, igaznak vélt 5 A fejezet kisebb módosításokkal egy korábbi tanulmányra épül. Az eredeti változat megjelent: Kálmán, O. (2019). Oktatói kompetenciák — ahogyan azt a hazai oktatók látják, Pedagógusképzés, 18. (1-2): 14—42.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
917.06 KB
Permalinkből jpg
022_000018/0119.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0119.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde