Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kálmán Orsolya
Cím (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Tudományterület
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000018/0039
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 40 [40]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000018/0039

OCR

II. AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK ÉS TANULÁSÁNAK MEGKÖZELÍTÉSEI A FELSŐOKTATÁSBAN A tanulásközpontú oktatás megerősödésében kulcsszerepet játszanak az oktatók, amivel kapcsolatban különösen az a kérdés válik meghatározóvá, hogy a felsőoktatási intézmények hogyan tudják támogatni az oktatók szakmai fejlődését és tanulását. Bár az elmúlt időszakban a hazai felsőoktatásban számos, az oktatást, képzést megújító kezdeményezés jelent meg, ezek a fejlesztések gyakran kevésbé átgondoltak és kidolgozottak stratégiai szempontból. Az aktuális problémákra, helyzetekre adott gyors reakciók, a pályázati környezet adta lehetőségek kiaknázása, a magára hagyott alulról jövő újítások sokasága nehezíthetik azt, hogy a felsőoktatási intézményekben az oktatók tanulásának, fejlődésének támogatása szakszerűen és az intézményi stratégiákkal összehangoltan alakuljon. Éppen ezért e fejezet! arra vállalkozik, hogy feltárja és elemezze azokat a nemzetközi megközelítéseket, amelyek az oktatók szakmai fejlődésének támogatására kialakultak, s hogy a felkínált megközelítések hazai lehetőségeit is értelmezze. Ehhez a következő elemzési szempontokat használjuk (1) az adott megközelítés értelmezése, (2) az eredmények és eredményesség kérdései, valamint az illusztrációként használt (3) hazai példák és lehetőségek végiggondolása. A fejezet tehát a hazai kontextusban kevésbé tudatosan, reflektáltan használt három megközelítés elemzésére és hazai lehetőségeire fókuszál: az oktatói képzések, a gyakorlatközösségek (communities of practice) és a tanításra fókuszáló tudományosság (scholarship of teaching) megközelítéseire. Ez előtt viszont röviden értelmezzük az oktatók szakmai fejlődése és tanulása fogalmát, amiről bővebben olvashat még az 1. fejezet 2.4. részében. 1 A fejezet kisebb módosításokkal egy korábbi tanulmányra épül. Az eredeti változat megjelent: Kálmán O. (2018): Az oktatók szakmai fejlődésének és tanulásának megközelítései a felsőoktatásban. In: Fehérvári A. (szerk.): Borsszem Jankótól Bolognaig. Neveléstudományi tanulmányok, Metszéspontok. Budapest: LHarmattan Kiadó, 218—236.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1003.77 KB
Permalinkből jpg
022_000018/0039.jpg
Permalinkből OCR
022_000018/0039.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde