Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0033
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 34 [34]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000018/0033

OCR

2. A TANULÁSKÖZPONTÚ FELSŐOKTATÁS-PEDAGÓGIA ÉRTELMEZÉSI KERETE 33 ők kezdeményezhetnek, alakíthatják át a gyakorlatot (pl. hallgatói kurzusok, extracurriculáris tartalmak kezdeményezése). Ez utóbbinál a szerzők is felhívják a figyelmet arra, hogy a hallgatói irányítás sok esetben egyfajta ellenállásként fogalmazható meg a felsőoktatási intézmény aktuális rendjével kapcsolatban. Klemencic (2017) értelmezési keretében is a hallgatói bevonódás kritikus eleme az, hogy a felsőoktatási intézmény a hallgatói bevonódás kapcsán csak a hallgatók tevékenységére, aktivitására épít, és meghallgatja a hallgatókat; vagy a hallgatók alakító tevékenységére, ágenciájára is, azaz arra, hogy a hallgatók képessé váljanak arra, hogy beavatkozzanak a tanulási környezetük és tanulási útjuk alakításába. A hallgatói bevonódás területei is sokfélék lehetnek, és a különböző modellek arra hívják fel a figyelmet, hogy ezeknél a területeknél érdemes a szinergiákat is figyelembe venni, tehát nem elkülönülten kezelni például a tanulás-tanításba és az egyetemi közösségek világába való bekapcsolódást (Ashwin & McVitty, 2015), vagy akár a kutatásba és az oktatäsba valö bevonödäst (Healey, Flint & Harrington, 2014, 2016). Healey és kollégái (2014, 2016) négy egymáshoz kapcsolódó területet azonosított, a felsőoktatás alapvető funkcióihoz, azaz a tanuláshoz-fejlesztéshez és kutatáshoz-vizsgálódáshoz kötődően (1.3. ábra), melyeken a hallgatók különböző szintű bevonódását meg lehet teremteni, egészen a partnerségig, ahol ők is a változás kezdeményezői lehetnek. 1.3. ábra. A ballgatói partnerség teriiletei (Healey, Flint & Harrington, 2014, 25.) A tanulás, tanítás, értékelés területén például elsősorban az aktív, tapasztalati tanulásra való építéssel, a társértékeléssel, valamint a társtanítással, tutorálással lehet elérni a partnerséget, ahol egy felsőbbéves vesz részt egy alsóbbéves tanításában. A hallgatók bevonása a szakterületi/ tudományos kutatásokba hosszú múltra nyúlik vissza az egyetemi világban. A kérdés itt inkább az, hogy mennyire csak kiválasztott hallgatói csoportok számára teszik elérhetővé a kutatásokba való bekapcsolódást, vagy mennyire képes a felsőoktatási intézmény integrálni

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1021.15 KB
Permalink to jpg
022_000018/0033.jpg
Permalink to ocr
022_000018/0033.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu