Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0015
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 16 [16]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000018/0015

OCR

I. TANULASKOZPONTU PEDAGOGIA A FELSOOKTATASBAN A tanulásközpontúság gyakran használt, de a maga komplexitásában ritkán magyarázott fogalom. Ahhoz viszont, hogy a felsőoktatásban az oktatás változásával, megújulásával érdemben foglalkozzunk, elengedhetetlen a fogalom alaposabb körbejárása. A fejezet célja tehát, hogy a tanulásközpontú pedagógia értelmezésének forrásait, irányait feltérképezze, kialakítson egy olyan értelmezési keretet, ami a tanulásközpontú felsőoktatás-pedagógiát komplexen képes leírni, és ami alapját képezheti majd az oktatók nézeteit és tapasztalatait feltáró empirikus kutatásainknak. A fejezet továbbá arra is vállalkozik, hogy a tanulásközpontú pedagógia értelmezési keretének egyes elemei közti feszültségekre is rámutasson, ezáltal is elősegítve a korszerűség nevében gyakran használt tanulás- vagy hallgatóközpontú fogalom árnyalt reflexióját és továbbfejlesztési lehetőségeit. I. A TANULÁSKÖZPONTÚSÁG FORRÁSVIDÉKÉNEK ÉRTELMEZÉSÉHEZ A tanulásközpontú tanulás és tanítás kérdései alapvetően három irányból és ezek egymásra hatásából táplálkoznak: az oktatáspolitikai diskurzusokból; a mindennapi felsőoktatási gyakorlat világából; és kiemelten a tanuláselméleti megközelítésekből. Az alábbiakban ezeket mutatjuk be egyenként, valamint a tanulásközpontú felsőoktatás értelmezése szempontjából meghatározó, az egyes irányok közti mediálást, tudásmegosztást elősegítő szervezetek programjait, ajánlásait. A fejezetben a tanulásközpontúság fogalmát használjuk, mivel ez emeli ki leginkább azt, hogy e megközelítés a tanulást mint folyamatot helyezi a középpontba, és ezáltal a tanulásközpontúság (learning-centredness) dinamizmusát, le nem zárható jelleget domboritja ki. A hallgatöközpontüsäg (student-centredness) ehhez képest elsősorban a hallgatói igényeknek, szükségleteknek megfelelő tanulástámogatásra fókuszál. A pedagógiai irodalomban az egyéni tanulói sajátosságok kerülnek a figyelem középpontjába, az oktatáspolitikai dokumentumokban és az intézményi gyakorlatokban pedig — legalábbis részben negatív konnotációval — a hallgató

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1004.72 KB
Permalink zum JPG
022_000018/0015.jpg
Permalink zur OCR
022_000018/0015.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu