Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0011
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 12 [12]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0011

OCR

BEVEZETÉS II megközelítéseit. A fejezet a megközelítéseket elsősorban elméleti szempontokból értelmezi, de kitér az egyes megközelítések kapcsán a nemzetközi kutatások legfőbb eredményeire, valamint röviden e területek egy-egy hazai példáját is bemutatja. Az elméleti jellegű fejezeteket követi a Kutatási keret és módszerek az oktatók szakmai fejlődésének, tanulásának és tanításának vizsgálatáboz című harmadik fejezet, amiben az empirikus kutatásokat megalapozó kutatási keretet írjuk le. Ebben a fejezetben értelmezzük az oktatói szakmai fejlődés és tanulás lehetséges kutatási irányait, majd bemutatjuk az általunk kialakított kutatási keretrendszert. Továbbá kitérünk azokra a kutatás-módszertani kihívásokra is, amelyekkel az egyes kutatási szálakban szembesültünk. A hazai empirikus kutatási eredmények bemutatását A szakmai fejlődés mint az oktatói identitás alakulása című írással (4. fejezet) kezdjük, ami egy olyan narratív interjúkra épülő kvalitatív kutatás eredményeit dolgozza fel, amely a felsőoktatás négy képzési területének oktatásra nyitott oktatóival készült. A kutatás az oktatói élettörténetek alapján az oktatói identitásértelmezések legfőbb állomásait mutatja be, és ehhez kapcsolja az oktatók megélt tanulási tapasztalatait. Az eredmények a nemzetközi kutatások számára is új szempontokat vetnek fel, különösen jelentős az oktatásfejlesztői önértelmezés megjelenése. Az oktatók tanítással és saját szakmai fejlődésükkel, tanulásukkal kapcsolatos nézeteivel és tapasztalataival foglalkozik az ötödik fejezet, ami a hazai oktatók körében végzett, a képzési területek, fenntartók és földrajzi területek szerint reprezentatív online kérdőíves vizsgálatra épül. Az oktatói nézetek a tanításról és saját szakmai tanulásukról című fejezet eredményei alapján látszik, hogy a tanulásközpontú elképzelések bár megjelennek az oktatók tanításról alkotott nézeteiben, de igazán a saját szakmai fejlődésük, tanulásuk értelmezésében válik meghatározóvá a tanulásközpontúság. A képzési területek és a tanítási tapasztalatok szerinti elemzésekből kiemelendő a több képzési területen való tanítás pozitív hatása, valamint a szakmai fejlődés iránti nyitottság jelentőségének megnövekedése nemcsak a kezdő oktatók körében, hanem az életpálya későbbi időszakaiban is. A hazai felsőoktatásban kevés szó esik az oktatói kompetenciákról, nincsenek olyan konszenzusra épülő oktatói kompetencialeírások, amelyek elősegítenék az oktatói munka eredményességéről való gondolkodást vagy az oktatói fejlődés támogatását. Mindezért különösen fontos, hogy hogyan gondolkodnak maguk az oktatók az oktatói kompetenciák fontosságáról, és hogy mennyire érzik magukat eredményesnek az egyes területeken. Az Oktatói kompetenciák című hatodik fejezet ezt a kérdést járja körül az előző fejezet alapját is képező, a hazai oktatók körében végzett online kérdőíves vizsgálat alapján. Az eredmények azt mutatják, hogy a tanulásközpontú megközelítések szempontjából meghatározó kompetenciák közül vannak területek, amelyeket kifejezetten lényegesnek ítélnek meg

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.3 MB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0011.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0011.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu