OCR Output

8 TARTALOMJEGYZÉK

3. A kutatäs célja és kérdései .............,........,....,...... 143
4. Kutatäsi môdszer ....................................... 143
5. Eredmények. ................,..,..,.....,..,.:,.:..:::, 144
6. Az eredmények értelmezése és értékelése ...........,........,..,... 149

VIII. VARIÁCIÓK AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK ÉS TANULÁSÁNAK

TÁMOGATÁSÁRA . 0. eee ee ee es 153
1. Az oktatói tanulás támogatásának koncepciói. . 6. ee 153
2. Oktatóközösségek tanulása egy hazai körképtükrében . . . . ............. 155
3. Az oktatói szakmai fejlődés és tanulás támogatásának értékelése. . . . . . . . . . . . 159
4.Akutatáscéljai. . 2.2... sive ee ees 161
5. A fejlesztés (design) alapü kutatés. . ........,.......,.......,.... 161
6. Az oktatói szakmai tanulást támogató fejlesztések céljai. . . . ............. 165

7. Az oktatói szakmai tanulás támogatásának sajátosságai a fejlesztési variációkban . . 170

7.1. Az oktatói szakmai tanulás támogatásának alapelvei . . . . ............ 171
7.2. Tanulási formák, tevékenységek és az extenzív jelleg alakulása. . . . . . . . . . . 172
7.3. Az egyéni és közösségi tanulási utak kapcsolódása. . . . .............. 176
8. Az oktatók szakmai tanulásának eredményei ...........,.....,...... 177
8.1. Az oktatékhoz kôt6d6 eredmények ..............,..,........ 178
8.2. Képzési programelemekhez és oktatói közösségekhez kötődő eredmények . . . 181
8.3. Intézményhez kôt6d6 eredmények. ..............,....,...... 182
9. Osszegzés, implikäciék és dilemmäk ................,.....,...... 183

IX. ÖSSZEGZÉS ÉS KÖVETKEZTETÉSEK A HAZAI OKTATÁSI, FEJLESZTÉSI
ÉS KUTATASI GYAKORLAT SZÂAMARA .........,........,.,,..,.... 187
1. À tanuläskôzpontüsäg megjelenése az oktatôi nézetekben. ..........,.... 187
2. Az oktatók szakmai fejlődésének, tanulásának és tanításának differenciáltsága . . . 189
3. Az oktatók és oktatóközösségek szakmai tanulásának támogatása:
nemzetkëôzi iränyok és hazai lehetôségek. . ............,....,...... 191

3.1. Kihívások és lehetőségek a nemzetközi kutatások és tapasztalatok fényében . . 192

3.2. Kihívások és lehetőségek a hazai kutatásaink fényében . . . . . . . . . . . . . . . 194

4. Jövőbeli kutatási irányok, különös tekintettel az oktatói szakmai tanulásra
és tamogatasra . ee ee eee 199
Glosszárium 2... ee eee ee eee tee eee 203
Irodalom. 2... ee eee ee eee eee eee 206

Learning-centred Teaching in Higher Education ..........,............. 223