Bevezetés . 2.000... vh te eee eee ee ee ee ee eee 9
I. TANULÁSKÖZPONTÚ PEDAGÓGIA A FELSŐOKTATÁSBAN. . . 2.2.2.2... 15
1. A tanulásközpontúság forrásvidékének értelmezéséhez . . . ............... 15
1.1. A tanulásközpontú megközelítés megjelenése az oktatáspolitikában . . . . . . . . 16
1.2. A tanulásközpontú megközelítés a felsőoktatási gyakorlatban. . . . . . . . . . . . 18
1.3. A tanulásközpontú megközelítés értelmezése a neveléstudomány és azon belül
is a felséoktatés-pedagésgia felél. . ............................ 19
1.4. A tanulásközpontú oktatás lehetséges irányai az oktatáspolitika, a kutatás
és a gyakorlat metszéspontjäban ..........,.................. 24
2. A tanuläskôzpontuü felséoktatäs-pedagôgia értelmezési kerete . ......,....., 27
2.1. A tanulásközpontú tanítás első pillére: a hallgatók aktív, értelmező tanulásának
támogatása. . 2.2... ee ee eee eee 28
2.2. A tanulásközpontú tanítás második pillére: a hallgatók tanulási eredményeinek
fejlédése .....,...........,...............,..,....., 30
2.3. A tanulásközpontú tanítás harmadik pillére: minden hallgató tanulástámogatása . . 32
2.4. A tanulásközpontúság negyedik pillére: az oktatók és oktatóközösségek szakmai
fejlödese estanuläsa «6. ee ee ee ee eee eee 34
3. A tanuläskôzpontuü felséoktatäs-pedagôgia kihiväsai. . ...........,...... 36
II. AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK ÉS TANULÁSÁNAK MEGKÖ¬
ZELÍTÉSEI A FELSŐOKTATÁSBAN... . 2... ee eens 39
1. Az oktatók szakmai fejlődésének és tanulásának értelmezései . . . . . . . . . . . . . . 40
2. Az oktatói szakmai fejlődés és tanulás támogatásának megközelítései. . . . . . . . . . 41
2.1. Azoktatóiképzések .................................... 41
Az eredményesség kérdései .........................,....., 42
Hazai példäk és lehetôségek. . ...........,.............,.... 43
2.2. A gyakorlatközösségek megközelítése a felsőoktatásban . .............. 44
Eredmények, erősségek és nehézségek. ......,.............,.... 48
Hazai tapasztalatok és lehetôségek. . .......,.............,.... 49