Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000017/0000

Pragmatika a magyar mint idegen nyelv oktatásában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Pragmatics in Teaching Hungarian as a Foreign Language
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000017/0012
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 13 [13]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000017/0012

OCR

2. A NYELVI TEVÉKENYSÉG ÁLTALÁNOS JELLEMZÉSE hogy a beszédpartnerek nemcsak hallják, hanem látják is egymást, és a verbális és hallható nonverbális jelzések mellett képesek érzékelni a diskurzus megértéséhez hozzájáruló gesztusokat és mimikát. A beszélőnek ugyanakkor nincs annyi ideje beszédének megtervezésére, mint az írás esetében. A beszélt nyelvi tevékenységet tehát alapvető spontenitás jellemzi. A közvetett interakcióban (Tátrai 2011: 77) nem érvényesül a beszélő és a befogadó szituációja közötti szoros egység. A szövegalkotás és -befogadás folyamata aszimmetrikussá válik (Iser 1996), amelynek következtében a szöveg eltávolodik a létrehozásának szituációjától (Ong 1998). A szövegalkotónak ennélfogva a szemtől szembeni kommunikációhoz kapcsolódó lehetőségek hiányával számolva kell érvényesíteni a stratégiáit. Az írott nyelvi tevékenységet tehát alapvetően a tervezettség jellemzi. Akárcsak a beszélt nyelvi tevékenységben, az írott szöveg esetében is diskurzusról van szó, ahol a diskurzus egyik résztvevője a szöveg, a másik pedig a befogadó (vö. Tolcsvai Nagy 2001). FELADATOK 1. Gyűjtse össze, kezdő szinten milyen beszélt és milyen írott nyelvi diskurzusokkal találkozik a nyelvtanuló! Figyelje meg, ezek a diskurzusok szerkezetileg és tartalmilag mennyiben változnak a nyelvtanulás során! 2. Mind a beszélt, mind az írott nyelvi diskurzusok megjelenhetnek informális vagy formális beszédhelyzetben. Hozzon ezekre példát! Figyelje meg, mennyiben módosulnak a fentebb leírt jellemzők! s 12 e

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1750 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
726.52 KB
Lien permanent vers jpg
022_000017/0012.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000017/0012.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu