Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000015/0000

Pasztorálteológia. A református lelkészi hivatás vizsgálata interjúk tükrében

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Siba Balázs
Cím (EN)
Pastoral Theology. An inquiry into the vocation of being a Reformed pastor through interview
Tudományterület
Teológia / Theology (13036)
Sorozat
Questiones Theologiae
Tudományos besorolás
monográfia
022_000015/0186
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 187 [187]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000015/0186

OCR

A LELKÉSSZÉ VÁLÁS FOLYAMATA — KÖZÖSSÉGBE ÁGYAZOTT NÖVEKEDÉS folyamatot, mind a kialakuló szervezeti jelentéstartalmakat."? Ebben a fejezetben viszont a közösség nem vezető tagjai felé fordítjuk jelen írás gondolatmenetét, hiszen a már tárgyalt hatalmi aspektusokon túl fontosnak tarjuk, hogy a nem vezetők is formálói a hívő közösség életének és a keresztyén közösség elsősorban dialógusközösségként töltheti be hivatását."? Például az istentiszteletek során sem csak az igehirdető által megértett közösségi üzenet és a prédikátor személyes története van jelen, hanem az összes igehirdetést hallgató , belső mozija" is pereg. A hallgató saját életének a másik ember élethelyzetével, magyarázataival való összevetése fontos része a kapcsolódási mátrixnak."" , Minden szóbeli elbeszélés alapjában véve párbeszéd, akkor is, ha a hallgatóság hallgat. Csak a jelen képes kibontani a történetet, sőt, még az irányát is képes meghatározni. A hallgatóság a történet társteremtője."" Az üzenet akkor bontakozik ki igazán, ha aktív hallgatóra talál. A valóságban a , hivatalos" — az egyházi közösség vezetése által képviselt — értelmezések mellett, a közösség tagjai egyénileg is részesei a jelentésadásnak.""" Ez a jelentésadás vonatkozhat a múlt, a jelen, a jövő eseményeire, de a tárgyak és szimbólumok, vagy a külvilág, a gyülekezet, illetve az egyén belső életének történéseire is. Az egyéni észlelések és értelmezések a résztvevők interakciói során befolyásolják egymást, Kocsev Miklós szavaival élve: , a vallásos kommunikáció a szavakban, a tettekben és az életpéldán keresztül történik""" Az egyház az interakciót folytató ember közösségeiben él, és a tágabb keresztyén közösség, egyház valóságértelmezése, szimbólumai, etikája, perspektívái mindig egy adott helyi közösség történelmi-kulturális kontextusában kapják meg konkrét jelentéstartalmukat. Ahogy Gelei András fogalmaz a szervezeti valóságok elemzése kapcsán: ,, Ilyen értelemben minden valóság helyi valóság: az a közös értelmezés- és jelentésvilág, ami egy adott közösség számára értelmet ad az eseményeknek, s eligazít a helyes gondolkodást és cselekvést illetően. Ez tehát e helyi közösség lokális tudása, amellyel csak az rendelkezik, aki tagja ennek a közösségnek."" A közös jelentéshorizont a dialógus során alakul és válik élővé."? A közös értelmezés konszenzusa 512 Gelei András: A szervezeti tanulás interpretatív megközelítése — A szervezetfejlesztés esete, PhDértekezés, Budapest, Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, 2002, 24. A őiáhoyog szó egyik eredeti jelentése a , jelentés áramlása". T. Andersen: A visszajelző csoport — Párbeszéd a párbeszédről, Budapest, Animula, 1990, 41—43. C. G. Oehlmann: Einfach erzählen! - Ein Übungsbuch zum Erlernen des mündlichen Erzählens, Paderborn, Junfermann, 2001, 21. Közös jelentéstulajdonítás, mégis sokféle valóságértelmezés lehetséges egy gyülekezetben. Ilyen például a különféle hitstílusok együttes jelenléte és az értelmezési különbségek feszültségei a közösségben. Vö. H. Streib: Hermeneutics of Metaphor — Symbol and Narrativ in Faith Development Theory, Peter Lang, Frankfurt am Main, 1991. Kocsev: Gyakorlati teológiai témák, 122. Gelei: A szervezeti tanulás interpretatív megközelítése, 21. N. Blaikie: Approaches to social enguiry, Cambridge, Polity Press, 1995, 64. 51 w 514 515 516 51 S 518 519 186

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.33 MB
Permalinkből jpg
022_000015/0186.jpg
Permalinkből OCR
022_000015/0186.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde