Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000015/0000

Pasztorálteológia. A református lelkészi hivatás vizsgálata interjúk tükrében

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Siba Balázs
Title (EN)
Pastoral Theology. An inquiry into the vocation of being a Reformed pastor through interview
Field of science
Teológia / Theology (13036)
Series
Questiones Theologiae
Type of publication
monográfia
022_000015/0034
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 35 [35]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000015/0034

OCR

A LELKÉSZKUTATÁS BEMUTATÁSA 102 103 még nem""! állapot, a telos felől megértett jelen,"? az élet fragmentalitása, olyan értelmezések, melyek az Egész felől közelítenek és az emberi életet olyan távlatok szerint értelmezik, melyek kívül esnek a társadalomtudomány kompetenciáján, de nem esnek kívül az Istent kereső ember egzisztenciális értelmezési horizontján."9 Az életvilág értelmezése kapcsán Richard Osmer szerint a gyakorlati teológiának négy egymást feltételező feladata van: empirikus-leíró, interpretáló, normatív és gyakorlati." Ez a hermeneutikai kör tulajdonképpen az ember életvilága és a bibliai kijelentés közötti hídverés lépései." A kettős fókusz célja, hogy segítse az élet kiteljesedését a Krisztusba vetett hit által, és segítséget nyújtson a hiteles keresztyén élethez. 101 D. Ritschl: Zur Logik der Theologie - Kurze Darstellung der Zusammenhänge theologischer Grundgedanken, München: Chr. Kaiser Verlag, 1984, 46. 12 Tillich: Rendszeres teolögia, 649-656. 13 H. Luther: Leben als Fragment — Der Mythos von der Ganzheit, Wege zum Menschen 43. Jahrgang, 1991, 262—273. 104 például a megtérés körülírásához használhatunk lélektani modelleket, de a jelenség lényegét tekintve mégis titok marad. Ezért adhatunk igazat Swintonnak és Mowatnak, amikor azt írják, hogy a monotetikus tudományos paradigma mellet az idiografikus tudásnak is létjogosultsága van: , Gyakorlati teológiai szempontból az idiografikus igazságnak fontos szerepe van, mert integráns a Szentírás és a tradíció nyelvével. Isten olyan módon jelenti ki magát, amely alapvetően idiografikus megközelítés révén érthető. A keresztyén narratíva főbb eseményei — inkarnáció, kereszthalál, feltámadás — tisztan idiografikus kijelentések.” Swinton — Mowat: Practical Theology and Qualitative Research, 43. 105 R. R. Osmer: Practical Theology - An Introduction, Grand Rapids, Eerdmans, 2008, 10-11. 106 Ezt a hermeneutikai kört, úgy is tekinthetjük, mint a tanulás külső-belső, ugyanakkor kognitívérzelmi dinamikus voltát. Daniel Kolb 1984-ben megjelent Experiental Learning című könyvében található tanulási modelljében az érzelmi átélés, az erre történő reflexió, valamint ennek során az ebből kibomló új gondolati minta megszületése és a cselekvés kap kulcsfontosságú szerepet. Ez a tanulási ciklus nem önmagába tér vissza, hanem spirál mintájára az addigi tudásunk beépítésével egy magasabb szinten folytatódik a tanulás. D. Kolb: Learning Style Inventory — Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet, Boston, McBer & Company, Boston, 1984. 34

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
959.41 KB
Permalink to jpg
022_000015/0034.jpg
Permalink to ocr
022_000015/0034.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu