Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0088
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 89 [89]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000007/0088

OCR

A DRÁMA GYAKORLATI ALKALMAZÁSÁNAK ALAPELVEI ur rendelkező emberek, és a tanár feladat az, hogy lehetővé tegye, hogy használják vagy éppenséggel vizsgálják saját élményeiket, tapasztalataikat. Egyfajta partnerséget fogalmaz meg Heathcote, ami azon alapul, hogy a felek kölcsönösen komolyan veszik egymást. Életkortól függetlenül figyelembe kell venni a meglévő tapasztalatot, tudást, a kérdéseket, a véleményeket, és azt, amit a gyerekek vagy fiatalok megértenek egy-egy folyamat során. Hiszen akkor tudja valaki saját magát komolyan venni, ha mások is komolyan veszik őt. Jó önértékelő kérdés lehet a tanár számára a tantermi dráma végén, hogy teremtett-e lehetőséget a diákok számára, hogy a vizsgálódás részéve tegyék a saját tudásukat, tapasztalataikat? Akár azt is megkérdezheti magától a tanár, hogy ő maga értett-e meg valami újat az óra folyamán? Hiszen az olvasztóüst paradigma szerint közös kavargatásról és közös megértésről van szó. FOKOZATOSSÁG Többféle területen érdemes a fokozatosság elvét követni az osztálytermi dráma megvalósításánál. Egyrészt olyan léptékben kell a kihívásokat vállalnia a tanárnak, amik nem teszik őt nagyon bizonytalanná, ugyanakkor érdemes kilépni a komfortzónából, fontos új dolgokkal próbálkozni, különben unalmassá válna a tanítás. Ha a tanár épp ismerkedni kezd a drámával, akkor már az is izgalmas lehet, ha kipróbál két-három tevékenységet összefűzve. Ez lehetővé teszi, hogy a diákok is, meg a tanár is reflektáljon a történésekre, és aztán legközelebb újabb, nagyobb lépést tegyenek. Ha tapasztalt dr-ámatanárról van szó, akkor érdemes olyan struktúrát vagy munkaformát keresni, ami új és termékeny kihívást jelenthet. A diákok nézőpontjából is szempont a fokozatosság. Ha egy csoport számára új forma a dráma, akkor hasznos teret engedni annak, hogy kialakítsák a viszonyukat hozzá, kitapasztaljanak különböző munkaformákat, megtalálják azt, hogy ők miként befolyásolhatják a kereteket. A drámára történő szocializáció során segít a tanár és a diákok közötti nyílt kommunikáció. Már annak a megkérdezése is tanulságos lehet, hogy mit találtak nehéznek, és mi volt számukra jö a drämäban. A fokozatosság az órai tevékenységek sorrendjének, felépítésének tervezési szempontjaként is alapvető. Kezdő drámás csoport esetében például mindenképp érdemes a megszokott órai tevékenységekkel indítani, és fokozatosan elmozdulni a cselekvőbb, alkotóbb feladatok felé. Ugyanígy lehet fokozatosság abban is, hogy milyen jellegű aktivitást vár egy csoport tagjaitól a dráma. Először lehet, hogy csak egyetlen szót kell mondaniuk, vagy egy mozdulatot kell tenniük, és innen lehet haladni lépésenként a komplexebb, nagyobb aktivitást igényló tevékenységek felé. +88 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1874 px
Hauteur de l'image
2677 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.18 MB
Lien permanent vers jpg
022_000007/0088.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000007/0088.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu