Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000007/0087
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 88 [88]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000007/0087

OCR

A DRÁMA GYAKORLATI ALKALMAZÁSÁNAK ALAPELVEI A dráma tantermi alkalmazása másféle jelenlétet, attitűdöt igényel a tanártól, mint más tanórák. Ugyanígy a diákoktól is másfajta aktivitást igényel, és más lehetőségeket kínál nekik. Néhány olyan tanításmódszertani alapelvet írok le ebben a fejezetben, amik segítik a dráma alkalmazását. A DRÁMATANÁRI ATTITŰD Fontos tisztázni, hogy a dráma miként tekint a diákokra. Mi az alapvető pedagógiai attitűd, ami áthatja a dc$ámatanári gondolkodást? Ennek a hozzáállásnak kell tükröződnie az órák tervezésében és a tanár megszólalásaiban egyaránt. Heathcote hasznos kapaszkodót kínál, amikor különböző tanári paradigmákat jellemez metaforikus képekben." Azt mondja, hogy tekintheti a tanár a diákot üres kancsónak, amit tudással kell megtöltenie. Kezelheti növényként, amit nyesegetni kell, hogy virágozzon, vagy éppenséggel ellenfélnek, akit le kell győznie. Azt mondja, hogy ő maga azonban az olvasztóüst-paradigmában" dolgozik. Ez azt jelenti, hogy , Te és Én, közösen kavarjuk az üstöt, hogy megtaláljuk, hogy mi az, ami hasznos, hogy mi az, amit már tudunk, és mi az, amit együtt tanulhatunk". Heathcote megfogalmazása jó kiinduló pont a drámatanári alapattitűd kibontásához. Eszerint a megközelítés szerint nem a tanár a tudás egyedüli birtokosa, hiszen az üstben lévő anyaghoz mindenki hozzáteszi a magáét. A gyerekek nem félkész felnőttek, hanem önálló tapasztalatokkal, élményekkel, tudással 13° Jo Raphael: Teaching and Learning in the Crucible. Actors with Disabilities as experts preparing preservice teachers to be inclusive educators, Drama Research. International journal of drama in education, V., 2014/1, 3. 137 Crucible paradigm, Uo., 4. 138 „You and I, well stir it up and find out what’s useful, what you already know and what we can learn together.” Uo. +87»

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1874 px
Kép magassága
2677 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
844.8 KB
Permalinkből jpg
022_000007/0087.jpg
Permalinkből OCR
022_000007/0087.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde