Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0051
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 52 [52]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000007/0051

OCR

A SZITUÁCIÓ szerepről. A résztvevők elsősorban a szűkebb közösség viszonyait dolgozták ki, majd éppen ez volt az, ami az improvizáció során az új helyzetben továbbalakult, amikor a tágabb közösség viszonyai nyomás alá helyezték. Az adott kultúra szókincsének, regiszterének használata fontos eszköze a szerep felvételének és működtetésének. Ebben a drámában a tanár a szerepbelépéssel kínált mintát a nyelvi regiszterre is. Nem gondolom, hogy Bolton drámája mindenki számára követendő példa. Lesznek olyanok, akiket jobban érdekel az általa képviselt megközelítés, másokat pedig egyéb irányok vonzanak. Arra mindenképpen használható ez a többszörösen tesztelt, és sokak által elemzett példa, hogy általánosan alkalmazható következtetéseket vonjunk le belőle. Néhány pontban összegzem azokat az elemeket, amik segíthetik azt, hogy az osztálytermi dráma résztvevői beléphessenek bármilyen fiktív világba: s Hasznos megismerni olyan elemeit a fiktív világnak, amik lehetővé teszik, hogy a résztvevők kapcsolódjanak hozzá. Felismerhessék benne azt, ami a saját kultúrájuknak is része. s Segít a játékban, ha a tevékenységek során feltérképezhetik a részvevők azokat a normákat, amik fő viszonyítási pontok a fiktív világban. Milyen fő elvekhez igazodnak a viselkedésükben a fiktív világban élők? s Fontos, hogy a résztvevő kialakíthassa a fikcióban játszott szerepének a viszonyát a normákhoz (azonosul velük? lázad ellenük? Vagy úgy csinál, mintha azonosulna, de igazából...), és kialakíthassa viszonyát a fikció más szereplőihez. s A résztvevők által is ismert, elfogadott fókusz, tartalmi középpont segít tudatosítani azt, hogy miről szól a dráma. Ez a fikción belüli játékoknak célt ad, segítheti a közös alkotást. s Az alkotásban használható jelteremtéssel kapcsolatos formai eszközök valamilyen szintű tudatosítása a drc-ámában történő aktív alkalmazásukat eredményezi. Ezzel lehetővé teszi, hogy komplexitást teremtsenek a résztvevők a drámában. Természetesen ez a lista nem teljes, és akár a pedagógus, akár a résztvevők reflexiói révén tovább gyarapítható. A könyv vége felé kínálok néhány javaslatot arra, hogy miként fejlesztheti tovább a tanár a saját gyakorlatát, és milyen módokon lehet ebben a diákok segítségét kérni. +51 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1874 px
Hauteur de l'image
2677 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1 MB
Lien permanent vers jpg
022_000007/0051.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000007/0051.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu