Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0034
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 35 [35]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0034

OCR

A TANTERMI DRÁMA FŐ ÖSSZETEVŐI akarják hallgatni, akkor valamelyik történeti eleméhez kapcsolódnak, de tudattalanul ennek a rejtett tartalomnak, az elhagyástól való félelemnek a feldolgozása vonzza őket a történethez. Davis azt tanácsolja, hogy érdemes a feldolgozandó anyagban megtalálni azt a rejtett tartalmat, ami az adott életkorú és élethelyzetű csoport számára vonzó lehet. Ez az elmélet akkor is hasznos lehet, amikor a csoport tagjai kínálnak olyan történetet, amin dolgozni szeretnének. Davis példájában fogyatékkal élő felnőttek egy csoportja kérte tőle, hogy a Hamupipőkéről játsszanak. Csak fokozatosan derült ki Davis számára, hogy a csoport tagjainak gyakori élménye, hogy egyedül kell este otthon maradniuk, amikor a családjuk szórakozni megy. Hamupipőkéhez hasonlóan ők is szeretnének eljutni a bálba. Davis drámaórájának fikciójában sok-sok akadályon átjutva végül a csoport tagjai eljutottak egy rendes angol pubba, és ott nagy sikert arattak. A rejtett tartalom feldolgozása csak valamilyen konkrét helyzeten, a tartalom kézzelfogható megjelenésén keresztül válhat elérhetővé. Ezt nevezi Davis a kapcsolódás pontjának."" Milyen tevékenység, kérdés vagy szituáció segítheti a résztvevőket abban, hogy elinduljanak a mélyebb tartalmak vizsgálata felé? Ehhez a kérdéshez fog kapcsolódni a keret fogalmát körüljáró rész, néhány oldallal később. Védettség: kontroll a fikció fölött Már többször olvashatták korábban, hogy a dráma éppen azért kínál biztonságos teret a valóság vizsgálatára, mert fikció. A fikció a valóság elemeiből építkezik, de mivel tudjuk, hogy mesterségesen teremtett, ezért felszabadít a valóság terhe alól. Nincsenek valós következményei a mintha-tetteknek; mások szerepe mögé bújva lehet gondolatokat megfogalmazni; új nézőpontokból lehet ránézni eseményekre. A kisgyerekek számára a meséket zárt szerkezetük, a , boldogan éltek, míg meg nem haltak" teszi biztonságossá. Jöhet bármilyen szörny, mert a mese vége úgyis jó lesz. Az is megnyugtató a fikcióban, hogy bármikor fel lehet függeszteni, ki lehet lépni belőle. Akár drámáról, akár regényről van szó, a fikció feletti kontroll nagyban növeli a résztvevők biztonságérzetét és a tevékenység pedagógiai potenciálját is. Nagyszerű példát mesél Dorothy Heathcote a fikció feletti kontroll kialakításáról. A drc-ámában kisgyerekek indultak egy eltűnt gyerek keresésére. Az útjuk az erdőben lévő elhagyatott házhoz vezetett. 57 Uo. 0 34 e

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.07 MB
Permalink to jpg
022_000007/0034.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0034.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu