Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000007/0030
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 31 [31]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000007/0030

OCR

A TANTERMI DRÁMA FŐ ÖSSZETEVŐI kutatásom során a középiskolás diákok azt jelezték vissza, hogy kimondottan segítette az improvizációkban való részvételüket az óra során megismert színházi struktúrák alkalmazása." A jelentés szintjei a gyakorlatban A gyakorlatban számtalan módon hasznosítható ennek az öt szintnek az ismerete, tudatos használata. A szinteket lehet használni arra, hogy a tanár felmérje a diákok gondolkodásának aktuális szintjét, és meghatározza, hogy a gondolkodást milyen irányba terelje tovább kérdésekkel, feladatokkal. Az értelmezés szintjei sokat segítenek abban, hogy egy állókép vagy jelenet kapcsán a tanár értelmező kérdéseket tegyen fel. A kérdéseket szintenként — egymás után vagy külön-külön -, az adott tartalomhoz illeszkedve is használhatjuk. Feladatok kitalálásához, tervezéséhez is hasznos segítséget jelenthetnek a különböző szintek. Egy szituáció vagy cselekvés kapcsán dolgozhatnak a diákok a történés közvetlen okain (motiváció), a következményein (tét), a benne megjelenő mintán (minta) vagy a mögötte lévő életfilozófián (értékrend). A tartalmak megjelenítésére számtalan dramatikus munkaforma alkalmas, a választás függhet a csoporttól, a körülményektől vagy a pedagógiai céloktól. Inkább ötletindítóként, mint útmutatóként kínálok itt néhány lehetőséget, ehhez ismét a korábban használt példa lesz a kiindulópontom. Cselekvés: Egy diák kigáncsolja az iskola folyosóján egy osztálytársát. Ha ezt jelenet formájában mutatják a diákok, akkor hasznos feladat lehet megtalálni az esemény központi pillanatát. Melyik pillanat az, ami a csoport szerint a legfontosabb? sow A gáncsolás eleje vagy maga az elesés? Esetleg az utána lévő pillanat? Ez a kérdés lényegében tartalmi elemzést indít el. Kibővíthető a pillanat megragadása egészcsoportos állóképpé, amiben láthatjuk azt is, hogy az iskolai folyosón ki hogyan reagál (vagy nem reagál) a cselekedetre, sőt annak is jelentősége lehet, hogy ki nincs jelen a folyosón, akinek köze lehet az eseményhez. Természetesen mindez egy másik iskola másik folyosóján történik, hiszen a személyes érintettségtől való távolság beállítása segíti a diákokat, hogy védetten foglalkozzanak ezzel a kérdéssel. Motiváció: A résztvevők megírhatják a gáncsolás előtti tíz másodpercben a gáncsoló fejében zajló gondolatok, vagy kiscsoportokban készíthetnek egy húsz másodperces jelenetet arról, hogy a gáncsolóból milyen korábbi történés váltotta ki ezt a tettet. Elképzelhető, hogy a motiváló esemény vagy konfliktus a két érintett között zajlott, de az is lehet, hogy mások szerepelnek a jelenetben. 18 Bethlenfalvy Ádám: Living Ihrough Extremes in Process Drama, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem — LHarmattan, 2020, 222. * 30°

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1874 px
Kép magassága
2677 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.17 MB
Permalinkből jpg
022_000007/0030.jpg
Permalinkből OCR
022_000007/0030.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde