Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000007/0023
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 24 [24]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000007/0023

OCR

A TANTERMI DRAMA FO OSSZETEVOI Its all theatre című, egyik utolsó írásában Gavin Bolton azt állítja, hogy a jövőben a drámatanárokat arra kell megtanítani, hogy tudjanak , színházul"."" Félreértés ne essék, Bolton nem a színjátszás felé akarja terelni a pedagógusokat. Egyértelműen arról ír, hogy a dc-áma pedagógiai céljait segíti, ha a dramatanarok jobban értik a színház bizonyos elemeit, sőt azokat alkalmazni is tudják. Bolton alapvető állítása az, hogy káros a tantermi drámában szembeállítani egymással a pedagógiai aspektust a művészeti szempontokkal. Szerinte éppen azért hatékony pedagógiailag a dc$áma, mert művészet. A drámaóra résztvevőinek megértési folyamataiban akkor történik változás, amikor alkotókként vesznek részt a dráma folyamatában. Meggyőződésem, hogy a tanár akkor tudja segíteni a tanulók alkotó gondolkodását, ha képes önmagára is alkotóként tekinteni. Olyan alkotóként, akinek a célja, hogy a tanulókkal együtt tudjon elmerülni szövegekben, történetekben, helyzetekben, és azokban alkotó módon tudjon gondolkodni. Ennek a drámatanári nézőpontnak a felvételét szeretném lehetővé tenni, ehhez kínálok néhány olyan alapvetést, ami segítheti a tanárokat a drcrámás tevékenységek strukturálásban. Az elméleti egységekbe több ponton olyan gyakorlatban alkalmazható tevékenységet illesztek, amik önmagukban nem funkcionálnak óratervként, viszont érthetővé teszik az elmélet és gyakorlat kapcsolatát. Az egyik fontos alapvetés a jel és jelentés viszonya a tanteremben és a drámaórán. Hasznos innen indulni, hogy aztán tárgyalhassuk a dramäban hasznält fikció és a minket körülvevő valóság viszonyát. Ezután elmélyedünk a szituáció fogalmában, és abban, hogy miként lehet a szituáció elemeit átjáróként használni a drámaóra felé. Végül pedig a dramatikus keret fogalmát járjuk körbe, hogy megvizsgáljuk, miként segítheti elő a megértésbeli változást egy fiktív feladat. 30 Gavin Bolton: It’s all theatre, in David Davis (ed.): Gavin Bolton: Essential writings, Stoke-onTrent, Trentham Books, 2010, 163-175. e 23 e

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1874 px
Kép magassága
2677 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
948.31 KB
Permalinkből jpg
022_000007/0023.jpg
Permalinkből OCR
022_000007/0023.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde