Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000007/0011
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 12 [12]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000007/0011

OCR

NARRATÍVA ÉS DRÁMA Mielőtt elmélyednénk a dráma elméletében és gyakorlatában, fontos tisztázni, hogy milyen értelemben használom a dráma kifejezést, és hogy miért éppen a történetek kapcsán írok a drámáról. Nem feltétlenül a két fogalom precíz, tudományos definiálása a célom, sokkal inkább a társadalmi és pedagógiai keretezésük tűnik hasznosnak. Melyek a történetek társadalmi és pedagógiai funkciói, és ehhez képest mi lehet az osztályteremben életre keltett dráma feladata ma Magyarországon? Ezt a két kérdést fogom tárgyalni ebben a fejezetben, és közben szándékaim szerint a fogalmak is tisztázódnak. Kezdésnek szeretnék egy személyes történetet megosztani. Egy hideg januári reggelen, nagyjából másfél évtizeddel ezelőtt, kétségbeesetten ültem egy Derbybe tartó vonaton, Angliában. Addigi szakmai életem legizgalmasabb eseményére készültem, a brit dramapedagogia ikonikus alakjaval, Dorothy Heathcote-tal egyeztettem le egy időpontot, hogy hosszú interjút készítsek vele amagyar Drámapedagógiai Magazin számára. Hozzá indultam Birminghamből, ahol azokban az években dolgoztam. Kétségbeesésem nem Heathcote szinte emberfeletti nagyságának szólt, a fiatalkor felhőtlen önbizalmához némi felkészültség is párosult esetemben, két könyvet is kiolvastam, kijegyzeteltem róla. Viszont késett a vonat. Átkoztam magam, amiért belementem, hogy az állomáson találkozzak Heathcote-tal. Ezt beszéltem meg vele, amikor a papíron folytatott levelezésünkben kapott instrukciók szerint előző este felhívtam a vonalas számán. A vonat ráadásul nem kicsit késett. A körülbelül 40 perces távon már több mint 50 perc késés gyűlt összes, és Derby közelében sem voltunk még. Hihetetlen. Felálltam, és fel-alá mászkáltam a tömött vonaton. Éreztem, hogy most csúszik ki kezeim közül életem egyik nagy lehetősége. Nem folytatom tovább a történetet. Ennyi is pont elég belőle ahhoz, hogy a dráma és a történetmesélés néhány jellegzetességére felhívjam a figyelmet. Egy olyan szituációt írtam le, aminek van mesélője. Valaki, aki egy hatärozott nézőpontból osztja meg a történést, és ezért az olvasó kapcsolódni tud «lle

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1874 px
Kép magassága
2677 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
988.92 KB
Permalinkből jpg
022_000007/0011.jpg
Permalinkből OCR
022_000007/0011.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde