OCR
BEVEZETŐ tudatosan, elméletileg is átgondoltan és reflektáltan használjuk. A könyv második felében több olyan stratégiát is bemutatok, amit alkalmazhatunk történetek drámás feldolgozásakor. Mindegyik stratégiához kínálok drámaóra-példát is, néhányat összefoglalva, és többet teljes receptként, amit akár készen is használhat a tanár. Teszem ezt abban a reményben, hogy a receptet inkább egyfajta mintaként kezeli majd az olvasó, és bátran a saját és az osztálya szája ízére formálja. A bevezető első sora óta kitartóan használom a , dráma" kifejezést. Az első fejezetben kifejtem, hogy mit értek a fogalom alatt, és hogy miért egyszerűen a dráma szót használom a forgalomban lévő sok másik kifejezés helyett. Arra is kitérek, hogy mi a kapcsolat a dráma és a történetek között, illetve hogy milyen szempontból tartom a drámát egyedi lehetőségnek a történetek aktív vizsgálatára. Eddig ugyan tanárokról és osztálytermekről írtam, de tisztában vagyok azzal, hogy egyre többen dolgoznak drámával iskolán kívüli közösségekben, a legkülönbözőbb keretek között, akik szintén aktívan keresik az általuk alkalmazható eszközöket. Bízom benne, hogy nekik is kínálhat hasznos kapaszkodókat ez a kiadvány. A drámapedagógia elsősorban a pedagógiából és a színházművészetből táplálkozik. Mindkét terület folyamatos kapcsolatban áll azzal, amit valóságnak nevezünk, és ezért változnak, alakulnak. Ebben a változásban kínálom lehetséges referenciapontként, a folyamatosan zajló párbeszédben vizsgálandó állításként ezt a könyvet. -10 +