Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0009
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 10 [10]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0009

OCR

BEVEZETŐ Ez a könyv a drámával foglalkozik. Elsősorban azzal, hogy miként lehet a drámát, a drc-ámapedagógiát arra használni, hogy a történetekben, narratívákban és szövegekben cselekvő módon mélyedhessen el a tanár és egy csoport fiatal. Mindig lenyűgöz, amikor képzéseken, tanfolyamokon olyan tanárokkal találkozom, akik a saját idejükből, energiájukból áldoznak arra, hogy új gondolatokkal, friss megközelítésekkel találkozzanak. Gyanítom, hogy legalább annyira céljuk saját kreativitásuk, érdeklődésük frissen tartása, mint a diákok érdeklődésének megőrzése. A saját gyakorlati munkám során tapasztaltam, hogy nincs annál rosszabb, mint amikor a tanár maga unja a tanítást. Különösen, ha drámát tanít. Bizonyára nem általánosan alkalmazható gyógyír az ilyen helyzetekre, de velem együtt talán másokon is segít, ha az ember nemcsak új technikák után kutat, hanem úgy ismerkedik elméleti alapvetésekkel, hogy azokat aztán sokféle formában tudja gyakorlattá alakítani. Ha nem kész receptet kap a tanításra, hanem inkább hozzávalókat. Olyan hozzávalókat, amikből maga főzhet valami jót, hiszen ő ismeri legjobban a csoportjai és a saját ízlését, a terem hőfokát és a többit. Ügyeltem rá, hogy majd minden elméleti egység mellett legyen gyakorlatban kipróbálható elem, valami, ami segít, hogy a tanár kóstolgathassa az adott gondolatot. A drámát azért is különösen hasznos az elméleti mozgatórugói felől megközelíteni, mert az elmúlt évtizedekben Magyarországon leginkább a dc-$áma munkaformái terjedtek el az oktatásban, a drámás gondolkodás elméleti alapvetései, előfeltevései nélkül. Az állókép, a forró szék vagy a szerep a falon közismert technikákká váltak, miközben a dráma elméleti alapvetései szinte alig ismertek. Ez egyrészt érthető, és persze nagyszerű, ha a tanárok egyáltalán használnak drámás formákat a tanteremben. Másrészt viszont a formák jóval gazdagabb, képzelettelibb alkalmazására rengeteg új lehetőség nyílik, ha a tanár érti a technikák mögött rejlő gondolatokat is. A legegyszerűbb formákból is kibontakozhat erős élményt kínáló dráma az osztályteremben, hogyha az adott formát Qe

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
982.36 KB
Permalink to jpg
022_000007/0009.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0009.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu