Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000007/0009
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 10 [10]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000007/0009

OCR

BEVEZETŐ Ez a könyv a drámával foglalkozik. Elsősorban azzal, hogy miként lehet a drámát, a drc-ámapedagógiát arra használni, hogy a történetekben, narratívákban és szövegekben cselekvő módon mélyedhessen el a tanár és egy csoport fiatal. Mindig lenyűgöz, amikor képzéseken, tanfolyamokon olyan tanárokkal találkozom, akik a saját idejükből, energiájukból áldoznak arra, hogy új gondolatokkal, friss megközelítésekkel találkozzanak. Gyanítom, hogy legalább annyira céljuk saját kreativitásuk, érdeklődésük frissen tartása, mint a diákok érdeklődésének megőrzése. A saját gyakorlati munkám során tapasztaltam, hogy nincs annál rosszabb, mint amikor a tanár maga unja a tanítást. Különösen, ha drámát tanít. Bizonyára nem általánosan alkalmazható gyógyír az ilyen helyzetekre, de velem együtt talán másokon is segít, ha az ember nemcsak új technikák után kutat, hanem úgy ismerkedik elméleti alapvetésekkel, hogy azokat aztán sokféle formában tudja gyakorlattá alakítani. Ha nem kész receptet kap a tanításra, hanem inkább hozzávalókat. Olyan hozzávalókat, amikből maga főzhet valami jót, hiszen ő ismeri legjobban a csoportjai és a saját ízlését, a terem hőfokát és a többit. Ügyeltem rá, hogy majd minden elméleti egység mellett legyen gyakorlatban kipróbálható elem, valami, ami segít, hogy a tanár kóstolgathassa az adott gondolatot. A drámát azért is különösen hasznos az elméleti mozgatórugói felől megközelíteni, mert az elmúlt évtizedekben Magyarországon leginkább a dc-$áma munkaformái terjedtek el az oktatásban, a drámás gondolkodás elméleti alapvetései, előfeltevései nélkül. Az állókép, a forró szék vagy a szerep a falon közismert technikákká váltak, miközben a dráma elméleti alapvetései szinte alig ismertek. Ez egyrészt érthető, és persze nagyszerű, ha a tanárok egyáltalán használnak drámás formákat a tanteremben. Másrészt viszont a formák jóval gazdagabb, képzelettelibb alkalmazására rengeteg új lehetőség nyílik, ha a tanár érti a technikák mögött rejlő gondolatokat is. A legegyszerűbb formákból is kibontakozhat erős élményt kínáló dráma az osztályteremben, hogyha az adott formát Qe

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1874 px
Kép magassága
2677 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
982.36 KB
Permalinkből jpg
022_000007/0009.jpg
Permalinkből OCR
022_000007/0009.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde