A’ Kerefztyenfégben, eleittil-fogva fzokas volt, hogy minden Vafarnap, és egyéb
Innepen, egybe-gyéltek a’ Hivek; és, a’mint Tertullianus irja, a’ Mennyei tudo¬
many hirdettetet el6tt6k: Coimus ad literarum divinarum commemorationem:
Fidem fanctis vocibus pafcimus, Spem erigimus, fiduciam figimus, difciplinam
præceptorum inculcationibus denfamus; Akkor az Egyhäzi emberek, * de
fuperiori loco, magafsab helyrül, a’ Sz. Iräfnak valamely refzet el-olvaftak:
fzép intéfekkel ferkentettek mindeneket, hivatallyok tellyefitéfére, és a’ {zent
életre. Azért, Sz. Agofton irja, hogy a’ Szent Ambris Predikaczdit, “Omni die
Dominico audiebam, minden Vafärnap meg-halgatta. Es a’ régi Szent Atyäk +
Predikaczidi, moft-is meg-vannak, mellyekkel Vafarnap, és egyéb Innepeken,
tanitotak a’ fokafagot.
Az, nem Hit agazattya, hanem f{zokas, hogy illyen Nap, az Evangeliomnak
illyen, vagy amollyan réfzét olvafsak a’ Gydlekezetben. Mivel azért, a’ ktilfé
Rend-tartäfok külömbözefe, az Anyafzentegyhäz eggyefseget meg nem
häborittya: Innen vagyon, hogy a’ Vafarnapi Evangeliomok rendeléfében,
külömbőzés vólt némely helyeken. Es noha efféle dolgokban, " ki-ki fzabadofon
követhette annak a" helynek ízokáfát, amelyben lakot: mindazáltal, hogy a régi
Szent Atyák, és a" Romai Ecclefia fzokáfához alkalmaztatnók magunkat; és
azon Evangeliomok olvaftatnanak a’ Predikaczidban, mellyek a" Szolofmában,
és Szent Mifében; mint egyéb Or{zagokban, ügy Magyar-Orfzägban-is, az Egy¬
házi Győlekezet végezeféből, azon rendel olvaftatik moft immár nállunk-is a
Vafárnapi Evangeliom, mint a" Romai Ecclefiá-ban.
De hogy egy tekintettel lathaffa minden Ember, mely kicfiny külömbőzés
vagyon ebben; és hogy az eléb nyomtatot Predikállo Könyveket, moftani rend¬
hez {zabhafsak a’ Tanitok: Laiftromban foglaltam, mind a’ Romai-, mind a’ mi
elébbi {zokafunk-{zerént, mely nap, mely Evangeliomot olvaftak.