OCR Output

GYÓGYSZERFOGYASZTÁS = 155

In eo) | x p V/
Településméret
<50 000 822 2,1
>50 000 239 4,6 4,958(2) 0,084 0,06
Budapest 224 3,6
Várható legmagasabb iskolai végzettség
8 általános vagy kevesebb 127 5,5
szakmunkas 444 3,6
: 2. 6,329(3) 0,097 0,07
érettségi 462 2,2
felsöfok/egyetem utáni képzés 252 1,6
Szakképzettség
nincs 197 4,6
2,427(1) 0,119 0,05
van 1022 2,5
Munkaeröpiaci aktivitäs
nincs keresötevekenysege 300 5,3
mae , 8,924(1) 0,003 0,08
van keresétevékenysége 971 2,1
Vallasossag
vallásos, az egyház tanításait követi 105 1,9
vallásos a maga módján 515 1,6
: 7 8,965(3) 0,030 0,08
nem tudja, hogy vallasos-e 79 6,3
nem vallasos/ateista 560 3,9

Megjegyzések: N: válaszolók száma; LYP = éves prevalencia-érték;

x-(df): Khi-négyzet statisztika és a kapcsolódó szabadságfok-értékek;

p: szignifikancia-érték a Khi-négyzet próbához kapcsolódóan;

V: Cramer-féle V együttható (a 2-nél több változóértékkel rendelkező változók esetében)
pw: Phi korrelációs hatásméret-mutató (a dichotóm változók esetében).

A szignifikáns kapcsolatot (pc0,05) mutató változók szürke mezővel kerültek kiemelésre.

9. táblázat: Az előző évben visszaélésszerűen nyugtatót/altatót fogyasztók és
nem fogyasztók összehasonlítása az életkor változó mentén a 18-64 éves népesség körében,
az OLAAP 2019 vizsgálat adatai alapján

Nem fogyasztott Fogyasztott
Változó gy gy t p d

N | Atlag | Széras| N_ | Atlag | Sz6rds
Eletkor 1247 | 41,64 | 12,99 37 | 44,62 | 13,46 -1,37 0,172 0,23

Megjegyzések: N: válaszolók száma; t: független mintás t-próba teszt statisztikája; p: szignifikan¬
cia-érték a független mintás t-próbához kapcsolódóan; d: Cohen-féle d hatásméret-mutató.
A szignifikáns kapcsolatot (p<0,05) mutató változók szürke mezővel kerültek kiemelésre.

Az 8. és 9. táblázatban bemutatott mintázódásokon felül ENTER-módszerrel - az
orvosi rendelvényre vagy anélkül történő gyógyszerfogyasztáshoz hasonlóan -—
bináris logisztikus regressziós elemzéseket végeztünk annak vizsgálatára, hogy
külön-külön és a többi változó kontroll alatt tartása mellett mely társadalmi-de¬
mografiai és pszichológiai jellemzők kapnak szignifikáns szerepet a kutatást meg¬