OCR Output

A KÜLÖNBÖZŐ ADDIKTOLÓGIAI PROBLÉMÁK KAPCSOLÓDÁSA ® 135

2.2. Magatartások intenzitása alapján azonosítható kapcsolatok
a budapesti fiatal felnőtt lakosság körében

A 3. táblázat mutatja be a különböző szerhasználati és viselkedési formák in¬
tenzitása közötti korrelációkat a budapesti 18-34 éves fiatal felnőtt lakosság
körében. Az egyes magatartások szempontjából a szignifikáns korrelációk min¬
tázatát az alábbiak szerint lehet összefoglalni:

1. A drogfogyasztás gyakorisága:

- pozitív irányú és közepes erősségű (0,30£rc0,50) kapcsolatban állt a
nagyivás gyakoriságával, az orvosi javaslat nélküli nyugtató-/altatófo¬
gyasztás gyakoriságával és videójátékkal töltött idővel;

- pozitív irányú és gyenge (0,10<r<0,30) egyiittjarast mutatott a dohany¬
zás mértékével, a szerencsejáték gyakoriságával, a sportolás gyakorisá¬
gával és a kedvtelésből való vásárlás gyakoriságával.

2. A nagyivás gyakorisága:

- pozitívan és közepesen erősen korrelált a drogfogyasztás és a szerencse¬
játék gyakoriságával;

- pozitívan és gyengén függött össze az orvosi javaslat nélküli nyugtató-/
altatófogyasztás gyakoriságával, a dohányzás mértékével, a közösségi¬
média-használat gyakoriságával, a videójátékkal töltött idővel és a mun¬
kával töltött idő mértékével.

3. Az orvosi javaslat nélküli nyugtató-/altatófogyasztás gyakorisága:

- pozitív és közepes erősségű korrelációt mutatott a drogfogyasztás gya¬
koriságával;

- pozitív és kismértékű együttjárást mutatott a nagyivás gyakoriságával,
dohányzás mértékével, a videójátékkal töltött idővel, a szerencsejáték
gyakoriságával, a sportolás gyakoriságával és a kedvtelésből való vásár¬
lás gyakoriságával.

4. A dohányzás mértéke:

- pozitív irányú és közepes erősségű kapcsolatban állt a szerencsejáték
gyakoriságával;

- pozitívan és gyengén járt együtt a drogfogyasztás gyakoriságával, a
nagyivás gyakoriságával, az orvosi javaslat nélküli nyugtató-/altatófo¬
gyasztás gyakoriságával, az internethasználat gyakoriságával, a videó¬
játékkal töltött idővel, a kedvtelésből való vásárlás gyakoriságával és a
munkával töltött idő mértékével.

5. Az internethasználat gyakorisága:

- pozitívan és erősen (r20,50) kapcsolódott a közösségimédia-használat

gyakoriságával;