Dohányzás súlyossága Index (Heaviness of .1,, |ket: 0 = nem dohányzik vagy alacsonyszintű
Smoking Index, HSI) alapján készült: [ ." . .. . . e PP
LU , nikotinfüggőség, 1 — közepes vagy magas szintű
0 = nem dohányzik, 1 — 10 szálat ER x Le , ; ,
vagy kevesebb, 4 — 31 szálat vagy nikotinfüggőség jelenléte (a HSI mentén elért
2. ! legalább 2 pont esetén) (Svicher et al., 2018)
többet
Problémás internethasználat jelenléte:
Internethasználat átlagos napi dichotóm változó, mely a Problémás Internet¬
gyakorisága az elmúlt 30 nap használat Kérdőíven (Problematic Internet Use
során? Ouestionnaire, PIUO-9) elért összpontszám
Internet- , les 2 14 1 L x :
: hatfokozatú ordinális változó, mely- Jalapján csoportosítja a résztvevőket: 0 = inter¬
használat Le ep À 22 :
nek szélső értékei: 0 — Nem hasz- nethasználat hiánya vagy problémamentes
nalt, 5 = Naponta átlagosan több internethasználat jelenléte, 1 — problémás inter¬
mint 5 órát használt nethasználat jelenléte (a PIUO-9 mentén elért
legalább 22 pont esetén) (Koronczai et al., 2011)
Közösségi oldalak problémás használatának
jelenléte:
Közösségi oldalak használatának dichotóm va Itz6, ‚me ly a Bergen Közössegime¬
ätlagos napi gyakorisäga az dia-függösegi Kerdöiven (Bergen Social Media
mue 7 23 Addiction Scale, BSMAS) elért összpontszám
Közösségi elmúlt 30 nap során?: ws 2 4 x a
ne le sense alapján csoportosítja a résztvevőket: 0 — közös¬
oldalak hatfokozatuü ordinälis valtozö, mely- |, , , ws ,
P ee eee ségimédia-hasznalat hianya vagy nem problé¬
hasznalata nek széls6 értékei: 0 = Nem hasz- 7 , a m A
z , ez más használat, 1 = probl&mäs közössegime¬
nält, 5 = Naponta átlagosan több . , , x
mint 5 órát használt dia-használat (abban az esetben, ha a résztvevő
a kérdőív legalább 4 tételén legalább az, időn¬
ként" válaszlehetőséget jelöli meg) (Andreassen,
Torsheim, et al., 2012; Bányai et al., 2017)
Problémás videójáték-használat jelenléte:
Videójátékkal töltött idő átlagos dichotóm változó, mely a Tíztételes Internetes¬
napi avakorisága az elmúlt 30 jatek-hasznälati Zavar Teszten (Ten-Item Internet
nap ne g Gaming Disorder Test, IGDT-10) elért összpont¬
Videójáték ötfokozatú ordinális változó, szám alapján csoportosítja a résztvevőket: