OCR Output

VIDEOJATEK-HASZNALAT ® 41

3. táblázat: Az aktuális videdjaték-hasznalat mintazodasa a fobb szociodemografiai tenyezök
mentén a magyarországi 18-64 éves népesség körében
(az OLAAP 2019 vizsgálat adatai alapján, a válaszolók százalékában)

ps [ * [ww [> | y
Korcsoport
18-24 161 23,6
25-34 279 15,4
35-44 353 11,3 57,77 (4) <0,001 0,21
45-54 305 5,6
55-64 280 3,6
Településméret
<50 000 905 10,5
>50 000 242 10,3 0,56 (2) 0,757 0,02
Budapest 231 12,1
Várható legmagasabb iskolai végzettség
8 általános vagy kevesebb 160 3,8
szakmunkas 482 9,8
12,21 (3) 0,007 0,09
érettségi 475 12,8
felsöfok/egyetem utáni képzés 262 13,0
Megjegyzések: N: válaszolók száma; x? (df): Khi-négyzet statisztika és a kapcsolédé szabadsägfok-ér¬
tékek; p: szignifikancia-érték a Khi-négyzet próbához kapcsolódóan; V: Cramer-féle V együttható;
A szignifikáns kapcsolatot (pc0,050) mutató változók szürke mezővel kerültek kiemelésre

Az aktuális videójáték-használat további kapcsolatát a szociodemografiai és
pszichológiai változókkal a 4. táblázat mutatja be. A táblázat tartalmazza az
egyes háttérváltozók és a videójáték-használat havi prevalencia-értéke közötti
páronkénti, nemkontrollált kapcsolatokat, valamint egy többváltozós elemzés
eredményeit.

A páronkénti, nem kontrollált elemzések eredményei alapján a férfi nem, a
fiatalabb életkor, a magasabb iskolai végzettség, a kevesebb munkavégzéssel
töltött idő," a nagyobb háztartásméret, az együttélő kapcsolat hiánya, a nagyobb
társas integráció, a nagyobb impulzivitás" és a nagyobb szenzoros élményke¬
reséső járt együtt az aktuális videójáték-használattal, továbbá a vallásos szemé¬

4 A munkavégzéssel töltött idő esetében a konfidencia-intervallum tartalmazza az 1-et, ami
a kapcsolat bizonytalanságára utal.

5 Impulzivitás: amikor a személyre jellemző a meggondolatlanság a cselekedeteiben, a
tervezés hiánya és a figyelem megtartásának hiánya.

6 Szenzoros élménykeresés: amikor a személyre jellemző, hogy újszerű és intenzív élmé¬
nyeket keres, akár kockázatok árán is.