Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000002/0000

Addiktológiai problémák Magyarországon. Helyzetkép a lakossági kutatások tükrében II. Viselkedési addikciók

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Addiction Problems in Hungary. Population-based surveys, vol. II.
Tudományterület
Addikciótudományok / Addiction sciences (12754), Klinikai pszichológia / Clinical psychology (12749), Viselkedéstudomány / Behavioural sciences (12755), Szociológia / Sociology (12846)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000002/0037
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 38 [38]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000002/0037

OCR

Király Orsolya - Demetrovics Zsolt - Paksi Borbála VIDEÖJÄTEK-HASZNÄLAT" 1. A VIDEOJATEK-HASZNALAT ES A JATEKHASZNALATI ZAVAR RIZIKOJANAK ELTERJEDTSEGE A játékhasználati zavar rizikójának mértékét jelen kutatasban a Tiztételes internetesjaték-hasznalati zavar teszt (Ten-Item Internet Gaming Disorder Test; IGDT-10; Király, Sleczka et al., 2017, Király et al., 2019) segítségével mértük. A kérdőív a videójáték-használattal kapcsolatos függőségi tüneteket és problémákat (pl. kontrollvesztés, teljesítményromlás, megvonási tünetek, fontos kapcsolatos elvesztése) méri.? 1.1. A videójáték-használat és a játékhasználati zavar rizikójának elterjedtsége a felnőtt lakosság körében A magyarországi 18-64 éves népesség 40,790-a (+2,6) jatszott valamilyen videójátékot élete során, a videójáték-használat éves prevalencia-értéke (LYP) 16,6% (+2,0), a kérdezést megel6z6 30 napban hasznälék aränya (LMP) pedig 10,7% (+1,6). A ferfiak mindegyik kategóriában szignifikánsan magasabb értékeket mutatnak, mint a nők (LTP: X-(1)-74,80; pc0,001; @=-0,23; LYP: x?(1)=31,33; p<0,001; p=-0,15; LMP: y?(1)=21,90; p<0,001; p=-0,13;) (1. tablazat). Azok, akik az elmúlt 30 napban videójátékoztak, saját becslésük szerint hetente átlagosan 8,19 órát (5D-6,25) töltöttek ezzel a tevékenységgel. A nemi különb1 Videójáték: olyan elektronikus játék, amelyet digitális eszközökön (pl. számítógép, játékkonzol, okostelefon) lehet játszani. Népszerű szabadidős tevékenység, amelyet egyedül vagy másokkal közösen lehet játszani, egyre komplexebb és valósághűbb virtuális terekben. Számos játéktípus létezik, a legnépszerűbbek a lövöldözős játékok, az akció-kaland játékok, az online sokszereplős szerepjátékok, a sportjátékok stb. 2 Azokat tekintettük a játékhasználati zavar rizikójával jellemezhetők csoportjába tartozónak, akiknél a Tíztételes internetesjáték-használati zavar teszt (Ten-Item Internet Gaming Disorder Test; IGDT-10; Király, Sleczka et al., 2017, Király et al., 2019) összpontszáma elérte az 5-ös küszöbértéket.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1869 px
Kép magassága
2675 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
924.78 KB
Permalinkből jpg
022_000002/0037.jpg
Permalinkből OCR
022_000002/0037.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde