Adorjáni Csaba – Gálfi Béla (1965): A psychotikusok csoport-pszichoterápiája. Akadémia Kiadó, Budapest.

Albert-Lőrincz Enikő (2004): A csoportokkal való munka módszertani kérdései. Scientia Kiadó, Kolozsvár.

Allport, Gordon Willard (1977): Az előítélet. Gondolat, Budapest.

Andersen, Tom (1990): A visszajelző csoport. Animula Kiadó, Budapest (41–43).

Angelusz Erzsébet (1996): Antropológia és nevelés. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Aronson, Elliot (1992): A társas lény. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.

Babbie, Earl (2003): A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Balassi Kiadó, Budapest.

Bábosik István – Nádasi Mária (1975): Közvetett ráhatás a csoportmunkában. (Pedagógiai Közlemények 16.) Tankönyvkiadó, Budapest.

Bábosik István – Torgyik Judit (szerk.) (2007): Pedagógusmesterség az Európai Unióban. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest.

Bábosik István (1982): Személyiségformálás közvetett hatásokkal. Tankönyvkiadó, Budapest.

Bábosik István (2000): Az iskola nevelési hatékonyságának mutatói. In: Új Pedagógiai Szemle. 4. szám (3–11).

Bábosik István (2002): Neveléselméleti modellek hatékonyságának mutatói. In: Bábosik István – Kárpáti Andrea (szerk.): Összehasonlító pedagógia. BIP, Budapest.

Bábosik István (2004): Neveléselmélet. Osiris Kiadó, Budapest.

Bagdy Emőke – Koronkai Bertalan (1990): Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Tankönyvkiadó, Budapest.

Barabási Albert László – Oltvai Zoltán N. (2004): Network Biology: Understanding the Cells’s Functional Organization. Nature Reviews Genetics (5, 101–113). https://doi.org/10.1038/nrg1272

Barabási Albert László (2003): Behálózva. A hálózatok új tudománya. Hogyan kapcsolódik minden egymáshoz, és mit jelent ez a tudományban, az üzleti és a mindennapi életben. Magyar Könyvklub, Budapest (7–9, 16–19, 38–40, 49–50, 80–83, 126–127).

Barabási Albert László (2013): Behálózva. Helikon, Budapest.

Barczy Magdolna (1997): A csoport hatékonysága és a személyes változás. Animula, Budapest.

Barczy Magdolna (2000): Elmosódott határok, kontúros csoportvezetés, avagy személyiségfejlesztő csoportok a felsőoktatásban. In: Pszichoterápia, 9. (5–15).

Barkóczi Balázs (2009): Mindeneken tool... Közösségi hálózatok és politikai tematizáció az interneten. Generáció 2020, Budapest.

Báthory Zoltán – Falus Iván (1997): Pedagógiai Lexikon II. kötet. Keraban, Budapest (312–314).

Bell, Daniel (2001 [1976]): Az információs társadalom társas keretrendszere. Információs társadalom 1 (1). https://doi.org/10.22503/inftars.I.2001.1.1

Bernard, Roy (2007): The re-emerging significante of equality for child welfare workers and social educators in contemporary Norway. In: Socialwork 2007. Social change and social professions. Parma.

Bion, Wilfred Ruprecht (1961): Experiences in Groups. Tavistock.

Bollobás Béla (1985): Random Graphs. Academic, London.

Bourdieu, Pierre (1997): Gazdasági tőke, kulturális tőke, társadalmi tőke. In: Angelusz Róbert (szerk.): A társadalmi rétegződés komponensei. Válogatott tanulmányok. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest (156–177).

Böszörményi Zoltán (1956): Csoportpszichoterápiás tapasztalatok pszichotikusokkal. (Pszichológiai tanulmányok 7. kötet) Akadémiai Kiadó, Budapest (312–320).

Brown, Lester R. (1981): Building a Sustainable Society. Norton, New York.

Buber, Martin (1999): Én és Te. Európa Könyvkiadó, Budapest.

Buda Béla (1989): Személyiségfejlesztést szolgáló csoportmódszerek. In: Telkes József (szerk.): Személyiségfejlesztés I. Közművelődésház, Tatabánya.

Budai István (2001): A szociálismunkás-képzés dilemmái a tanterv- és képzésfejlesztés tükrében. In: Esély, 2., 4., 5. szám.

Buzás László (1966): A csoportmunka időszerű kérdései. (Pedagógiai közlemények 1.) Tankönyvkiadó, Budapest.

Buzás László (1980): A csoportmunka. Tankönyvkiadó, Budapest.

Caporeal, L. R. – Brewer M. B. (1995): Hierarchical evolutionary theory: The is an alternative, and it’s not creationism. Psychological Inquiry, 6 (31–34). https://doi.org/10.1207/s15327965pli0601_2

Castells, Manuel (2005): A hálózati társadalom kialakulása. Gondolat – Infonia, Budapest.

Charlie McConnell (1992): A közösségfejlesztés támogatása Európában. (ford. Szabó Olympia). Parola füzetek, Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest.

Christakis, Nicholas A. – Fowler, James H. (2010): Kapcsolatok hálójában. Typotex, Budapest.

Cole, Jeffrey – Robinson, John (2002): Internet Use And Sociability in the UCLA. In: IT&Society, Volume 1, Issue 1, Summer (202–218).

Coleman, James S. (1996 [1990]): Társadalmi tőke. In: Lengyel György – Szántó Zoltán (szerk.): A gazdasági élet szociológiája. BKE, Budapest (99–129).

Coleman, James S. (1998): A társadalmi tőke az emberi tőke termelésében. In: Lengyel György – Szántó Zoltán (szerk.): Tőkefajták: A társadalmi és a kulturális erőforrások szociológiája. Aula Kiadó, Budapest (11–43).

Coovert, J. Burke, M. (2005): Leadership and decision-making. In: Amichai-Hamburger (ed): The Social Net. Human behavior in cyberspace. Oxford University Press, New York.

Coyle, Grace (1930): Social Process in organized groups. New York, Richard Smith, Inc.

Coyle, Grace (1948): Group work with American Youth. New York: Harper and Row.

Csányi Vilmos (2003): Az emberi természet. Humánetológia. Vince Kiadó, Budapest.

Csongor Anna (1991): A cigánygyerekek iskolái, különös tekintettel a telepi gyerekekre. In: Mészáros Ágnes – Utasi Ágnes (Szerk): Cigánylét. Műhelytanulmányok. MTA Politikai Tudományok Intézete, Budapest (179–200).

Delors, Jacques (1997): Oktatás – rejtett kincs. A Jacques Delors vezette Nemzetközi Bizottság jelentése az UNESCO-nak az oktatás XXI. századra vonatkozó kérdéseiről. Osiris Kiadó, Budapest.

Dewey, John (1976): A nevelés jellege és folyamata. Tankönyvkiadó, Budapest (9–40).

Domokos Lászlóné (1939): Életközösségek az osztályban. Budapest (11–32).

Domokos Lászlóné (1947): Szabad Beszélgetés (Nevelő munka az általános iskolában). A Köznevelés könyvtára 1., Budapest.

Dunbár, R. (1996): Grooming grossip, and the evolution of language. Harvard University Press, London.

Durkheim, Émile (1972): A társadalmi tényről. Kossuth Kiadó, Budapest.

Durkheim, Emile (1986): A társadalmi munkamegosztásról. MTA Szociológiai Kut. Int., Budapest.

Durkheim, Émile (2003): Az öngyilkosság (Szociológiai tanulmány). Osiris Kiadó, Budapest.

Falus Iván (szerk.) (1998): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Ferge Zsuzsa (2000): Elszabaduló egyenlőtlenségek. Hilscher Rezső Szociálpolitikai Egyesület, Budapest.

Forgach József (1993): A társas érintkezés pszichológiája. Gondolat, Budapest.

Forray R. Katalin (2008): Értelmiségképzés – cigány diákok a felsőoktatásban.

Foulkes, Siegmund. H. (2000): A csoportanalitikus pszichoterápia módszere és elvei. Animula, Budapest (40–42).

Frankl, Viktor E. (1988): Mégis mondj igent az Életre! Pszichoteam Mentálhigiénés Módszertani Központ, Budapest.

Freinet, Celestine (1982): A Modern Iskola technikája. Tankönyvkiadó, Budapest.

Freud, Sigmund (1995): Tömegpszichológia és én-analízis. In: Tömegpszichológia. Társadalomlélektani írások. Sigmund Freud művei V. kötet. Cserépfalvi Kiadó, Budapest (185–248).

Fritjof Capra (2007): Az élet szövedéke. Avicor Kft, Szeged (51).

Fuchs, Christian 2003: The Internet as a Self-Organizing Socio-Technological System. Human Strategies in Complexity Research Paper. https://doi.org/10.2139/ssrn.458680

Fuchs, Christian 2008: Internet and Society. Social Theory in the Information Age. Routledge Research in Information Technology and Society Series, Number 8. New York, Routledge.

Fukuyama, Francis (1997, 2000): Bizalom. Európa Kiadó, Budapest.

Füredi János (1979): Terápiás közösség kialakítása és szociálpszichiátriai vizsgálata. Akadémiai Kiadó, Budapest.

G. Donáth Blanka (1980): Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában. Akadémia Kiadó, Budapest.

Gazsó Ferenc (1999): A társadalmi folyamatok és az oktatási rendszer In: Meleg Csilla (Szerk.): Iskola és társadalom II. JPTE, Pécs.

Gergely Attila (Kézirat, év nélkül): A települési közösség vizsgálatának elméleti keretei az amerikai szociológiában. (9, 15, 20, 21, 23, 24, 57, 63).

Giddens, Anthony (1984): The Constitution of Society: Outline of the Theory of Structuration. Berkeley, University of California Press.

Giddens, Anthony (2000): Runaway World. London Routledge.

Goldstein, Arnold P. (1981): Psychological Skill Training. New York: Pergamon Press. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-025580-4.50009-3

Granovetter, Mark (1991 [1988]): A gyenge kötések ereje. A hálózatelmélet felülvizsgálata. In: Angelusz Róbert – Tardos Róbert (szerk.): Társadalmak rejtett hálózata. Magyar Közvéleménykutató Intézet, Budapest.

Guyotat, Jean (1986): A gyakorló orvosok pszichológiai képzése az egyetemi klinikákon Bálint módszerével. In: Luban-Plozza – Dickhaut: A Bálint-csoportok gyakorlati kérdései. Medicina Könyvkiadó, Budapest.

Hadnagy József (2001): Gyermekcsoportok létrehozásának és működtetésének módszertani sajátosságai. In: Esélyteremtés a pedagógiában. Szakmódszertani sorozat I. (PHARE HU 9705–0202–0003/076 program támogatásával) EKF, Eger (7–28).

Hadnagy József (2004): Az adaptivitás értelmezése a szociális csoportmunka folyamatában. In: Acta Academiae Paedagogicae Agriensis. (szerk. E. Varga−Ludányi), Eger (97–117).

Hadnagy József (2009): A csoportmunka oktatásának sajátosságai a hazai szociálpedagógus képzésben. ELTE – Doktori disszertáció, Budapest.

Hadnagy József (2023): Egy közösségfejlesztési folyamat módszertani tapasztalatai. In: Bajzáth Angéla – Csányi Kinga – Győri János (szerk.): Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: Absztraktkötet. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) (2023) Budapest, (456, 197–197, 1).

Halász Gábor – Lannert Judit (2011): Jelentés a magyar közoktatásról 2010. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.

Hanifan, Lyda J. (1916): The Rural School Community Center. In: Annals of the American Academy of Political and Social Science 67 (130–138). https://doi.org/10.1177/000271621606700118

Harkai Nóra (2006): Közösség és közösségi munka. Parola Füzetek. Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest.

Havas Gábor – Liskó Ilona (2002): Cigány gyerekek az általános iskolában. Új Mandátum, Budapest.

Heller Ágnes (1970): A mindennapi élet. Akadémiai Kiadó, Budapest (59, 62, 65, 56, 63).

Heller Ágnes (1994): Általános etika. Cserépfalvi Kiadó, Budapest.

Heller Ágnes (1996): Morálfilozófia. Cserépfalvi Kiadó, Budapest.

Henderson, P. (2007): Including the Excluded: From practice to policy in European Community Development. 2007, Policy Press. In: A kirekesztettek bevonása. Az európai közösségfejlesztés gyakorlatától a szakmapolitikáig. (szerk. Vercseg Ilona, ford. Varga Tamás). Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest.

Henderson, Paul − Thomas N. David (1987): Skills in Neighbourhood Work National Institute Social Services Library No. 39. London, Allen and Unwin, Boston and Sidney.

Herczog Mária (2001): Gyermekvédelmi kézikönyv. Complex Kiadó, Budapest.

Hidas György (szerk.) (1984): A csoport-pszichoterápia elméleti és gyakorlati kérdései. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Hobbes, Thomas (1651): Leviathan. Helikon, Budapest.

Hofkirchner, Wolfgang (1998): Emergence and the logic of explanation. Acta Polytechnica Scandinavica, Mathematics, Computing and Management in Engineering Series, 91 (23–30).

Horváth Attila (1994): Kooperatív technikák (Hatékonyság a nevelésben). OKI Iskolafejlesztési Központ, Budapest.

Human, Behavior (1976): The COMMUNITY. By Editors of TimeLife Books, ed. W.K. Goolrick, Canada (176). https://doi.org/10.1002/cc.36819761502

Jankovits Miklós (1943): Iskolai nevelésügyi állapotrajzok jelentősége a fővárosban. In: Magyar Pedagógia LI (4–5, 10–24).

Kant, Immanuel (1998): Az erkölcs metafizikájának alapvetése. Pethő Kft., Budapest.

Katz, Jon (1997): The Digital Citizen Wired, 1997/12.

Katz, Jon (2003): Lurking the Lurkers. http://slashdot.org/features/98/12/28/1745252.shtml, (2015.02.12., utolsó letöltés: 2024.10.03.).

Kemény István (1996): A romák és az iskola. Educatio, Budapest.

Keményné Pálfi Katalin (1989): Bevezetés a pszichológiába. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest (52).

Kertesi Gábor – Kézdi Gábor (2004): Általános iskolai szegregáció – okok és következmények. Budapesti Közgazdaságtani Füzetek.  http://mek.oszk.hu/02500/02510/02510.pdf (utolsó letöltés: 2024.10.07.)

Key, Ellen (1976): A gyermek évszázada. Tankönyvkiadó, Budapest.

Kierkegaard, Soren (1994): Az esztétikai és az etikai közötti egyensúly a személyiség kimunkálásában. In. Kierkegaard: Vagy-vagy. Osiris-Századvég, Budapest, (465–601).

Klein Sándor – Angster Mária (1996): Néhány szó a „harmadik erő mozgalmáról”. In: A személyközpontú megközelítés elmélete és alkalmazása a segítő szakmában. (szöveggyűjtemény) Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest.

Klein Sándor (2004): Vezetés- és szervezetpszichológia. (3. kiadás). Edge 2000 Kft, Budapest.

Klement Mariann (2014): Alternatív vitarendezési technikák alkalmazásának vizsgálata középiskolai tanárok körében. In: Kis-Tóth Lajos (szerk.) Agria Média 2014, ICI 13, ICEM 2014 – Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás.

Kling, Rob (1999): What is Social Informatics and Why Does it Matter? D-LibMagazine, V. évfolyam, 1. szám. https://doi.org/10.1045/january99-kling

Kluge, Norbert (2003): A gyermeklét antropológiája. Animula Kiadó és Magánéleti Kultúra Alapítvány, Budapest.

Kollányi Bence – Molnár Szilárd – Székely Levente (2007): Társadalmi hálózatok, hálózati társadalom. Education and Culture, Budapest.

Kollányi Bence (2009): Társadalomkép Christian Fuckh Internet és társadalom című könyvében. http://epa.oszk.hu/01900/01963/00029/pdf/infotars_2009_09_02_092–101.pdf (utolsó letöltés: 2024.10.03.).

Kósáné Ormai Vera (1998): A mi iskolánk – Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében. Iskolafejlesztési Alapítvány, Budapest.

Kraut, Robert – Patterson, Michael – Lundmark, Vicki – Kiesler, Sara – Mukhopadhyay, Tridas – Scherlis, William (1998): Internet paradox: A social technology that reduces social involvement andpsychological well-being? In: American Psychologist, 53, (9), (1017–1032). https://doi.org/10.1037//0003-066X.53.9.1017

Kraut, Robert – Rainie, Lee – Shklovski, Irina (2004): The Internet and Social Participation: Contrasting Cross-Sectional and Longitudinal Analyses. In: Journal of Computer-Mediated Communication 10 (1).

Lannert Judit (2003): A továbbtanulási aspirációk társadalmi meghatározottsága. In: Lannert Judit (Szerk.): Hogyan tovább? OKI, Budapest.

Lannert Judit (2004): A társadalmi kirekesztődés folyamata az oktatásban. In: Monostori Judit (szerk.): A szegénység és a társadalmi kirekesztődés folyamata. KSH, Budapest.

Le Bon, Gustave (1913): A tömegek lélektana. Franklin Társulat, Budapest (122).

Leonhard Euler (1736): Mechanica, sive motus scientia analytice; expasita (St Petersburg, in 2 vols. quarto).

Levine, Peter (2005): Az internet es a civil társadalom. In: Információs Társadalom, V. évf. 1. szám, (41–60). https://doi.org/10.22503/inftars.V.2005.1.3

Lewin, Kurt (1975): Csoportdinamika. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.

Liebermann, P. L. (1956): Csoportterápia a nevelési tanácsadásban. In: Gyermekgyógyászat, 10 (289).

Limbos, Edouard (1985): Kulturális és szabadidős csoportok animálása. Népművelési Intézet, Budapest.

Ludányi Ágnes (2000): A megváltozott tanárszerepek és korszerű értelmezésük a pedagógusképzésben. (Doktori disszertáció) Eötvös Loránd Tudományegyetem.

Ludányi Ágnes (2006): Ismeret – Önismeret. Okker Kiadó, Budapest.

Luhmann, Nikolas (2006): Bevezetés a rendszerelméletbe. Társadalomtudományi Könyvtár sorozat. Gondolat Kiadó, Budapest.

M. Nádasi Mária (1986): Egységesség és differenciáltság a tanítási órákon. Tankönyvkiadó, Budapest (11–26, 50–90).

M. Nádasi Mária (1998): Az oktatás szervezési módjai. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Magyar Larousse I. kötet (1991). Akadémiai Kiadó, Budapest (548).

Mc Dougall, William (1920): The Group Mind. London, Cambridge.

McConnell, Charlie (1992): A közösségfejlesztés támogatása Európában. (ford. Szabó Olympia), Parola Füzetek 1992. 2. szám. Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest.

McKenna, K. Y. A. – Seidman, L. (2005): You, me, and we: interpersonal processes in electronic groups. In: Amichai-Hamburger (ed): The Social Net. Human behavior in cyberspace. Oxford University Press, New York.

Mérei Ferenc (2006): Közösségek rejtett hálózata. Szociometriai értelmezés. Osiris Kiadó, Budapest (34).

Mérei Ferenc és mtsai (1987): A pszichodráma önismereti és terápiás alkalmazása. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Mérei Ferenc és mtsai (1989): Társ és csoport. Akadémiai Kiadó, Budapest (11–13, 81).

Mihály Ottó (1998): Bevezetés a nevelésfilozófiába. Okker, Budapest.

Minar, D. W. – Geer, S. (1969): The Concept of Community. Chicago, Aldine Neighbourhood Initiatives Foundation’s Report. Telford, Horsehay House.

Mollenhauer, K. (1965): Einführung in die Sozialpädagogik. Weinheim. Id: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.) (2000): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest.

Mollenhauer, Klaus (2000): Mi az ifjúsági munka? In: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest.

Molnár Szilárd – Kollányi Bence – Székely Levente (2007): Az információs társadalom. In: Pintér Róbert (szerk): Társadalmi hálózatok, hálózati társadalom. (64–81).

Molnár Szilárd (2003/3): Társadalmi tőke és információs társadalom. Szociológiai Szemle (112–121).

Moreno, Jacob Levy (1959): Gruppenpsychotherapie. Id. Zeintlinger, Karolina E. (1991): A pszichodráma-terápia tételeinek elemzése, pontosítása és újrafogalmazása, J. L. Moreno után. Híd Kiadvány, Budapest.

Müller, C. W (1992): Hogyan vált a segítségnyújtás hivatássá? Az ELTE Szociológiai Intézet Szociálpolitikai Tanszékei, a Hirschler Rezső Szociálpolitikai Egyesület és a T-Twins Kiadó könyvsorozata, Budapest.

Münchmeier, Richard (1992): A szociálpedagógia a jövőjét keresi. In: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.) (2000): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest.

Nagyné Varga Ilona (2001): A tereptanári ismeretek. In. Kocsis Emília (szerk.): Tereptanári munkatankönyv. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Salgótarján.

Nahalka István (1997a): A tanulás. In: Falus Iván (szerk.) Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Nahalka István (1997b): Konstruktív pedagógia – Egy új paradigma a láthatáron. In: Iskolakultúra 2. (21–33, 3, 22–40, 4, 21–31).

Nahalka István (2002): Hogyan alakul ki a tudás a gyerekben? Konstruktivizmus és pedagógia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Natorp, Paul (2003): Nevelés és közösség. In: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest (49–56).

Némedi Dénes (2006): A civil társadalom és a társadalomtudományok. Megjegyzések Burawoy közszociológiai programjához. Replika, 54–55 (97–103).

Nemes Lipót (1913): A kültelki gyermekek élete és jövője. Hungária Könyvkiadó, Budapest (7–15, 31–36).

Nemesné Müller Márta (1937): A Családi Iskola életkeretei, nevelő és oktató munkája. Stúdium Rt., Budapest.

Nicholas A. Christakis – James H. Fowler (2010): Kapcsolatok hálójában. Mire képesek a közösségi hálózatok, és hogyan alakítják a sorsunkat. Typotex, Budapest (274, 296–297, 304, 333).

Nie, Norman H. – Hillygus, D. Sunshine – Erbring, Lutz (2003): Internet Use, Interpersonal Relations and Sociability: A Time Diary Study. In: Wellman and Haythornthwaite (eds.): The Internet in Everyday Life. Blackwell Publishers, Oxford. https://doi.org/10.1002/9780470774298.ch7

Nie, Norman H. – Hillygus, D. Sunshine (2002): The Impact of Internet Use on Sociability: Time-Diary Findings. In: IT & Society 1(1):1–20 (29–30).

Nohl, Hermann (2000): Nevelési szándék az állami ifjúságvédelemben. In: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest (57–61).

Pacsuta István (2013): Felsőoktatásban részt vevő hallgatók értékrendszere In: Bárdos Jenő – Kis-Tóth Lajos – Racsko Réka (szerk.) XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Változó életformák – Régi és új tanulási környezetek. Líceum Kiadó, Eger (475).

Paolillo, J. (1999): The Virtual Speech Community: Social Network and Language Variation on IRC. Journal of Computer-Mediated Communication. 4, 4. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.1999.tb00109.x

Papadakis, M. (2003): Data on Family and the Internet: What Do We Know and How Do We Know It? 121–40. In: J. Turow – A. Kavanaugh (eds.): The Wired Homestead. Cambridge, MA: MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/7252.003.0009

Papell, Ch. P. – Rothman, B (1980): Social Group Models: Posession and Heritage. In Alissi, A. (ed.): Perspectives on Social Group Work Practics. New York, The Free Press.

Parsons, Talcott (1960): The Principle Structure of Community: A Sociological View. In: Structure and Process in Modern Societies (Glencoe, I11.: Free Press, 1960) (153).

Pataki Ferenc (1980): Új fejlemények a csoportkutatásban. In: Pataki Ferenc (vál.): Csoportlélektan. Gondolat Könyvkiadó, Budapest.

Pestalozzi (1807): Nevelési céljaim és nevelési kísérleteim. In: Orosz Gábor (szerk.) (1959): Pestalozzi válogatott műveiből I-II. Tankönyvkiadó, Budapest.

Petersen, Peter (1998): A kis Jena – Plan. Osiris, Budapest.

Philips, H. (1957): Essentials of Social Group Work Skill. New York, Association Press.

Pierre Bourdieu (1978): A társadalmi egyenlőtlenségek újratermelődése. Gondolat, Budapest.

Pierre Bourdieu (1998): Gazdasági tőke, kulturális tőke, társadalmi tőke. In: Lengyel György – Szántó Zoltán: Tőkefajták: A társadalmi és kulturális erőforrások szociológiája. Aula Kiadó, Budapest.

Pikler Gyula (1997): A szabad tanítás tárgyai és módjai. Az 1907. évi Szabadtanítási Kongresszus naplója. Budapest–Pécs, Dialóg Campus Kiadó.

Plant, Raymond (1974): Community and ideology. LondonBoston, Routledge and Kegan Paul, (17, 38, 40).

Pléh Csaba (2003): Bevezetés a megismeréstudományba. Typotex, Budapest.

Popper Péter (1995): Segítő szakemberek mentálhigiénéje (szóbeli közlés) Kortárssegítők Konferenciája, Eger.

Postmes, T. – Spears, R. – Sakhel, K. – de Groot, D. (2001): Social Influence in Computer-Mediated Communication: The Effects of Anonymity on Group Behavior. Personality and Social Psychology Bulletin, 27 (10). (1243–1254). https://doi.org/10.1177/01461672012710001

Pukánszky Béla – Németh András (1996): Neveléstörténet. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Putnam, R. D. (1993a): Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy. Princeton: Princeton University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctt7s8r7

Putnam, R. D. (1993b): The Prosperous Community: Social Capital and Public Life. The American Prospect, 13 (Spring) (35–42).

Putnam, R. D. (1995): Bowling Alone: America’s Declining Social Capital. Journal of Democracy, 6 (1) (64–78). https://doi.org/10.1353/jod.1995.0002

Putnam, R. D. (2002): Bowling together. The American Prospect, February 2002.

Putnam, R.D. (2000): Bowling Alone. The Collapse and Revival of American Community. New York, Simon & Schuster. https://doi.org/10.1145/358916.361990

Rauschenbach, T. (2000.): Szociálpedagógia – tudományos diszciplína előkép nélkül. In: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest. (243–257).

Rheingold, H. (1993): The Virtual Community (online) (5).

Róbert Péter (1986): Származás és mobilitás. Társadalomtudományi Intézet, Budapest.

Róbert Péter (1998): Hipotézisek az oktatás és a társadalmi mobilitás összefüggéseiről. In: Századvég, Új évfolyam 8.

Róbert Péter (2001): Egyenlőtlen esélyek az iskolai képzésben. In: Meleg Csilla (1999): Iskola és társadalom II. (Szöveggyűjtemény). JPTE, Pécs.

Rogers, Carl (1983): Az empatikus létezési mód: egy el nem fogadott létmód. OPI, Budapest.

Rogers, Carl (1986): Client-centered/Personal-centered Approach to Therapy. In: Kutash, I. – Wolf, A. (eds.): Psychoterapist’s Casebook Jossey-Bass.

Rogers, Carl (1996): Encounter csoport folyamata. In: Személyközpontú megközelítés elmélete és alkalmazása a segítő szakmában. (Szöveggyűjtemény) Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest.

Rorty, Richard (1994): Esetlegesség, irónia és szolidaritás. Jelenkor, Pécs (14, 217)

Rousseau J. J. (1767): A treatise on the social contract. Beckett and DeHondt, London.

Rudas János (1990): Delfi örökösei. Gondolat Kiadó, Budapest.

Sallai Éva (1996): Tanulható-e a pedagógus mesterség? VE Egyetemi Kiadó, Veszprém.

Sallai Éva (1996): Tanulható-e a pedagógus mesterség? Veszprémi Egyetemi Kiadó, Veszprém.

Schaffer, J. – Galinsky, M. D. (2000): Models of group therapy. Englewood Cliffs, Printice Hall, 1989.

Schaffhauser Franz: A nevelés alanyi feltételei. Telosz Kiadó, Budapest (97).

Scherer, J. (1972): Contemporary Community: Illusion or Reality? London, Tavistock.

Schultz, Theodore W. (1983): Beruházás az emberi tőkébe. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.

Schwartz, William (1961): The Social Works Welfare Forum. New York, Columbia University Press.

Schwartz, William (1971): On the Use of Groups in Social Work Practice. In: William Schwartz – Zalba, S. (ed.): The Practice of Group Work New York: Columbia University Press (3–24).

Seligman, Adam B. (1997): A civil társadalom eszméje. Kávé Kiadó, Budapest (62).

Shih, Clara (2011): A Facebook kora. Piackutatás, értékesítés és újítás az internetes közösségi hálózatok segítségével. Kiskapu, Budapest.

Shulman, Lawrence (1992): Skills of Helping Individuals and groups. Itasca. I 11: F. E. Peacock Pulishers.

Simmel, G (1973): A nagyváros és a szellemi élet. In: Városszociológia (Szerk.: Szelényi Iván). Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest.

Sipos Istvánné (szerk.) (1980): Egyetemi hallgatók élet- és munkakörülményei. Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont (Tanulmányok a felsőoktatás köréből. Szociológia) Budapest (459).

Slavson, Samuel (1943): An Introduction to Group Therapy. New York: The Commonwealth Fund. https://doi.org/10.1037/10637-000

Somlai Péter (1983): Gondolatok egy közösség-elmélet viszontagságos történetétől. In: Tönnies F.: Közösség és társadalom. Utószó. Gondolat Kiadó, Budapest.

Somorjai Ildikó (1998): Terepkonferencia Salgótarjánban. In: Háló (a Szociális Szakmai Szövetség hírlevele) 4. évf. I. sz. (6–11).

Stanley Milgram (1967): „The Small World Problem”. Psychology Today, Vol. 2 (60–67). https://doi.org/10.1037/e400002009-005

Süle Ferenc (1968): Az acting out megjelenése a csoportpszichoterápiában. In: Ideggyógyászati Szemle 21. (391–398).

Szebeni Rita (2009): A tanárképzésben alkalmazható személyiségfejlesztés. Magiszter (Csíkszereda) VII(1) (57–64).

Szécsi Gábor (2013): Nyelv, média, közösség. Gondolat Kiadó, Budapest.

Szelényi Iván (1973): Bevezető tanulmány a „Városszociológia” kötethez. Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest (15, 16).

Szilágyi István (2001): Magyar, román és belga szociális szakos hallgatók összehasonlító érték és attitűd vizsgálata. (Doktori disszertáció) Debreceni Egyetem.

Szilágyi Klára − Völgyesy Pál (1987): A pedagógus pályakép alakulása a mezőgazdasági szaktanárok körében. In: Szakképzési Szemle, 2. (41–47).

Szilágyi Klára (2002): Pályaorientáció (Módszertani kézikönyv csoportvezetők számára). Kollégium Tanácsadó, Szolgáltató Kft., Budapest.

Szilágyi Klára (2003): Munka–pályatanácsadás, mint professzió. Kollégium Kft., Budapest.

Szilvási Léna (1997): A csoportmunka gyakorlatának áttekintése. In: Hegyesi Gábor (szerk.): A szociális munka elmélete és gyakorlata 4. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest.

Szőnyi Gábor (1977): Pszichoterápiás hétvége. Orvosképzés, 2.

Szőnyi Gábor (1984): A csoport pszichoterápia indikációi. In: A csoport pszichoterápia elméleti és gyakorlati kérdései. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Szőnyi Gábor (2005): Csoportok és csoportozók. A lélektani munkára építő csoportok vezetése. Medicina könyvkiadó Rt., Budapest.

Telkes József (szerk.) (1989): Személyiségfejlesztés I. A Közművelődés Háza és a Magyar Népművelők Egyesületének Mentálhigiénés Szakmai Szervezete, Tatabánya.

Thiersch, Hans (2000): A sorsukra hagyott fiatalok. (1981) In: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest (297–312).

Thiersch, Hans (2000): Szociálpedagógia és neveléstudomány. (1994) In: Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó – Educatio Kiadó, Budapest (13–225).

Toseland, R. W. – Rivas, R. F. (1984): An Introduction to Group Work Practice. New York: Macmillan Publishing Company, „Leadership” (77–110).

Toseland, R. W. – Rivas, R. F. (1997a): A csoportmunka gyakorlatának központi kérdései. In: Hegyesi Gábor (szerk.): A szociális munka elmélete és gyakorlata 4. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest.

Toseland, R. W. – Rivas, R. F. (1997b): Csoportdinamika. In: Hegyesi Gábor (szerk.): A szociális munka elmélete és gyakorlata 4. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, Budapest (56).

Tóth Edit (2006): A pályaszocializáció folyamatának vizsgálata szociálpedagógus hallgatók körében. (Doktori disszertáció) ELTE, Neveléstudományi Doktori Iskola.

Tóth Tiborné – Sárköziné Kollárits Edit (2000): Nevelési rendszerfejlesztés – Szociálpedagógia a nevelésközpontú, minőségbiztosított iskoláért. Okker Kiadó (97).

Tönnies, Ferdinand (1983): Közösség és társadalom. Gondolat Kiadó, Budapest (329).

Ujhelyi Adrienn (2007): Digitális generáció. Alkalmazott Pszichológia. (9) 1. (150–160).

Utasi Ágnes (2000): Középosztály. Kapcsolatok. Új Mandátum, Budapest (64).

Varga A. Tamás – Vercseg Ilona (2001): Közösségfejlesztés. NKA és Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest.

Vári Péter – Bánfi Ilona – Felvégi Emese – Krolopp Judit – Rózsa Csaba – Szalay Balázs (2000): A tanulók tudásának változása II. rész. A Monitor ’99 felmérés előzetes eredményei.  In: Új Pedagógiai Szemle, 2000./7–8.

Varsányi Erika (1999): Megfigyelés és cselekvés. Válogatás a közösségi munka elméleteiből. (szerk.) Balassi Kiadó, Budapest.

Vastagh Zoltán (1980): Mikrocsoportok az iskolai osztályokban. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Vercseg Ilona (1993): A szomszédság mint a közösségi cselekvés színtere. Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest. (Parola Füzetek).

Vercseg Ilona (1993): Közösség: Eszme és valóság. Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest (15).

Vercseg Ilona (2004): Közösségfejlesztő leckék kezdőknek és haladóknak. Parola füzetek. Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest http://www.kka.hu/_Kozossegi_Adattar/Azadatt.nsf/cb64d6a7ffc532248525670c0080efa5/c25665214fdbda8ec1256f1800529729?OpenDocument (utolsó letöltés: 2024.10.31.)

Vercseg Ilona (2005): A részvétel, mint közösségfejlesztési alapelv. Parola füzetek. Közösségfejlesztők Egyesülete, Budapest.

Vercseg Ilona (2011): A közösségi munka folyamata és módszerei. In: Nagyné Varga Ilona (szerk): Közösségi munka a családsegítésben. Szociotéka, Debrecen.

Warren, R. L. (1957): Towards a Reformulation of Community Theory In Human Organisation. (vol. XV, 8–11). https://doi.org/10.17730/humo.15.2.4257q4v26r687124

Watzlawick, P. – Weakland, H. J. – Fisch, R. (1990): Változás. A problémák keletkezésének és megoldásának elvei. Gondolat Kiadó, Budapest.

Wellman, Barry – Guila, (1999): Net Surfers Dont Ride Alone: Virtual Communities as Communities. In: Smith, M. A. – Kollock, P. (eds.): Communities in Cyberspace. Routledge London.

Wellman, Barry – Haase, Anabel Quan – Witte, James – Hampton, Keith (2002): Növeli, csökkenti vagy kiegészíti az internet a társadalmi tőkét? In: Információs Társadalom, II. évf. 1. szám (5–26, 18). https://doi.org/10.22503/inftars.II.2002.1.1

Wellman, Barry (1988): The Community Question Re-evaluated. In: M. P. Smith (ed.): Power, Community and the city. Comparative Urban Research Vol.1. New Brunswick, Transaction Books (81–107).

Weszely Ödön (1910): A modern pedagógia útjain. Franklin-Társulat, Budapest.

Wilkinson, J. and S. Canter (1982): Social Skill Training Manual. New York: Wiley.

Willmann, O. (2000): Zur Berichtigung des Schlagwortes „Sozialpädagogik”. Id. Kozma Tamás – Tomasz Gábor (szerk.): Szociálpedagógia. Osiris Kiadó − Educatio Kiadó, Budapest.

Wolpe J. and Lazarus, A. A. (1966): Behavior Therapy Techniques: A guide to the Treatment of Neurosis. New York, Pregamon Press.

Yalom, Irvin D. (1970): The theory and Practice of Group Psychotherapy. Inc. New York, London, Basic Books.

Yalom, Irvin D. (1995): A csoportpszichoterápia elmélete és gyakorlata. Animula, Budapest.

Zeintlinger, Karolina E. (1991): A pszichodráma-terápia tételeinek elemzése, pontosítása és újra fogalmazása, J. L. Moreno után. Híd Kiadvány, Budapest.