- Titre
- Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok
- Title (EN)
- Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
- Auteur
- Dringó-Horváth Ida
- Contributeur
- Sebestyén Lilla Anna | Horváthné Gyurisán Szabina
- Peer review
- Dósa Kata | Horváthné Gyurisán Szabina
- Date
- 2024
- Place
- Budapest
- Résumé
- Az elmúlt években a hazai felsőoktatási intézmények számára egyre fontosabbá vált a (digitális) pedagógiai megújulás és a célzott keretek között folyó oktatásfejlesztés. Az oktatók, kutatók és akadémiai támogatók saját munkakörükhöz kapcsolódó tudás- és kompetenciafejlesztésének egyetemen belüli deklarált színterei a különböző felsőoktatás-fejlesztési központok (FFK) – angolul Centres for Teaching and Learning (CTL). Szerepük, számosságuk és jelentőségük folyamatosan nő, a hazai felsőoktatás felzárkózni látszik a nemzetközi folyamatokhoz. A kiadvány áttekintést nyújt erről az izgalmas, jelenleg is zajló folyamatról, esettanulmányok, jógyakorlatok, hazai és nemzetközi együttműködési hálózatok, valamint konkrét értékelési és tervezési keretrendszerek bemutatásával támogatva új központok kialakulását, illetve a már működők fejlesztését is.
- Summary (EN)
- In recent years, (digital) pedagogical renewal and dedicated educational development have become increasingly important for higher education institutions in Hungary. The various Centres for Teaching and Learning (CTLs) are the declared venues within universities for the development of knowledge and competences of teachers, researchers and academic supporters. Their role, number and importance are constantly growing, and Hungarian higher education seems to be catching up with international trends. This book offers an overview of this exciting ongoing process, presenting case studies, good practices, national and international cooperation networks and concrete evaluation and planning frameworks to support the development of new centres and the improvement of existing ones.
- Éditeurs
- L'Harmattan
- Type of publication
- monográfia
- Field of science
- Felsőoktatás / Higher education (12836) | Oktatáspolitika / Education policy (12075) | ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
- Mots clés
- felsőoktatás-pedagógia | felsőoktatás-fejlesztés | módszertani központ | oktatásfejlesztési központ | tanári digitális kompetencia | educational development in higher education | academic development | centers for teaching and learning | CTL | teacher digital competence
- Format
- Text
- ISBN
- 978-963-646-188-1
- Langue
- magyar
- Edition
- Első kiadás
- Droits
- CC BY-NC-SA 4.0