Aller au contenu principal
mobile
Présentation du journalRechercher à l'intérieurMétadonnéesCitations

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
Aperçu
022_000124/0000

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Dringó-Horváth Ida
Title (EN)
Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
Field of science
Felsőoktatás / Higher education (12836), Oktatáspolitika / Education policy (12075), ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
Type of publication
monográfia
Présentation du journalRechercher à l'intérieurMétadonnéesCitations

Original

Titre
Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok
Title (EN)
Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
Auteur
Dringó-Horváth Ida
Contributeur
Sebestyén Lilla Anna | Horváthné Gyurisán Szabina
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-5246-7097
Web
https://www.linkedin.com/in/ida-dringo-horvath/ | https://www.researchgate.net/profile/Ida-Dringo-Horvath | https://scholar.google.com/citations?user=OwyUYRcAAAAJ&hl=hu
Peer review
Dósa Kata | Horváthné Gyurisán Szabina
Date
2024
Place
Budapest
Résumé
Az elmúlt években a hazai felsőoktatási intézmények számára egyre fontosabbá vált a (digitális) pedagógiai megújulás és a célzott keretek között folyó oktatásfejlesztés. Az oktatók, kutatók és akadémiai támogatók saját munkakörükhöz kapcsolódó tudás- és kompetenciafejlesztésének egyetemen belüli deklarált színterei a különböző felsőoktatás-fejlesztési központok (FFK) – angolul Centres for Teaching and Learning (CTL). Szerepük, számosságuk és jelentőségük folyamatosan nő, a hazai felsőoktatás felzárkózni látszik a nemzetközi folyamatokhoz. A kiadvány áttekintést nyújt erről az izgalmas, jelenleg is zajló folyamatról, esettanulmányok, jógyakorlatok, hazai és nemzetközi együttműködési hálózatok, valamint konkrét értékelési és tervezési keretrendszerek bemutatásával támogatva új központok kialakulását, illetve a már működők fejlesztését is.
Summary (EN)
In recent years, (digital) pedagogical renewal and dedicated educational development have become increasingly important for higher education institutions in Hungary. The various Centres for Teaching and Learning (CTLs) are the declared venues within universities for the development of knowledge and competences of teachers, researchers and academic supporters. Their role, number and importance are constantly growing, and Hungarian higher education seems to be catching up with international trends. This book offers an overview of this exciting ongoing process, presenting case studies, good practices, national and international cooperation networks and concrete evaluation and planning frameworks to support the development of new centres and the improvement of existing ones.
Éditeurs
L'Harmattan
Type of publication
monográfia
Field of science
Felsőoktatás / Higher education (12836) | Oktatáspolitika / Education policy (12075) | ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
Mots clés
felsőoktatás-pedagógia | felsőoktatás-fejlesztés | módszertani központ | oktatásfejlesztési központ | tanári digitális kompetencia | educational development in higher education | academic development | centers for teaching and learning | CTL | teacher digital competence
Format
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-963-646-188-1
ISBN
978-963-646-188-1
Langue
magyar
Edition
Első kiadás
Droits
CC BY-NC-SA 4.0

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu