Direkt zum Inhalt
mobile
Buch ÜbersichtDurchsuchenMetadatenCitations

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
Vorschau
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
Buch ÜbersichtDurchsuchenMetadatenCitations

Original

Titel
Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Editor
Balogné Vincze Katalin | Kodácsy-Simon Eszter | Seres-Busi Etelka
ORCID
https://orcid.org/0009-0005-2538-1537 | https://orcid.org/0000-0002-9489-5700 | https://orcid.org/0009-0005-0128-5188
Date
2024
Place
Budapest
Zusammenfassung
A teológia – akár mint Isten beszéde, akár mint Istenről szóló beszéd – párbeszédre késztet, s nem végső ismeretek felhalmozása a célja. A valódi párbeszéd pedig olyan tanulás, amely egészen mélyen érintheti a benne részt vevőket, akár komoly változásokat indítva bennük. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem 2024. évi tanulmánykötetének oktató és doktoranduszhallgató szerzői komplexen ragadták meg a teológia és a tanulás viszonyrendszerét. A két terület kapcsolódásának olyan árnyalatait érintik, amelyek megfejtéséhez az is szükséges, hogy az olvasók nyitottan legyenek jelen, azzal a várakozással, hogy önmagukat, a másik embert, a világot és Istennel megélt kapcsolatukat is tanulják közben. Azt is, ami a szemük előtt van, ami megtapasztalható és vizsgálható, de azt is, amit még nem látunk, sőt amiről még nem is tudjuk, hogy nem látjuk. A teológiát és a tanulást ez a sajátosság: a – felfedezésre váró – rejtettség is összeköti. Nem minden téma adja könnyen magát. Mindig marad valamennyi titok egy-egy tanulmányban, amelyek megfejtése lehet, hogy nehéz feladat, de felkeltheti az olvasóban a témákhoz való közelebb kerülés vágyát, igényét, s további keresésre, gondolkodásra és beszélgetésekre – vagyis tanulásra – késztethet. A cél talán nem is a végső tudás megszerzése, mint inkább rezonálni arra, amit tapasztalunk, inspirálódni, szempontokat, kiindulópontokat fedezni fel további kapcsolódásokhoz, vagyis folyamatosan fenntartani a valódi párbeszédet. Korántsem csak a professzionálisan teológiával foglalkozó olvasókhoz szól a kötet, hanem a párbeszédben való aktív részvételre hívja a téma iránt érdeklődő minden olvasót.
Summary (EN)
Geostrategy is an integral part of geopolitics, the geographical projection of a state's international interests, which determines strategic programs and activities in relation to specific geographical areas, primarily on the basis of security, political and economic considerations. The basic assumption of this volume is that the resolution of the Cyprus conflict, which has been unresolved for over six decades, is not only constrained by the conflicting interests of local communities, but also by the geostrategic interests of regional and great powers. These Greek, Turkish, British, American and to some extent Russian strategic concepts have deepened the conflict on the island, precluded any international legal solution and, as a de facto outcome, have allowed direct or indirect presence on the island for most of the involved external actors. This volume seeks to identify the strategic factors that attracted foreign powers to the island, to explore their foreign policy concepts and actions to control these strategic factors, and to understand how their interventions influenced the emergence and continuation of the conflict.
Herausgeber
L'Harmattan
Co-publisher
Evangélikus Hittudományi Egyetem | Luther Kiadó
Type of publication
tanulmánykötet
Field of science
Teológia / Theology (13036) | Pedagógia / Pedagogy (12910)
Stichwort
teológia | vallás | tanulás | theology | religion | learning
Format
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-963-380-281-6
ISBN
978-963-380-281-6
Series
Teológia és…
ISSN
3057-9333
Sprache
magyar
Edition
Első kiadás
Rechte
CC BY-NC-ND 4.0

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu