Ugrás a tartalomra
mobile
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

Eredeti

Cím
Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Szerző
Horváth László
ORCID
https://orcid.org/0000-0003-0003-1045
Web
https://www.linkedin.com/in/laszlohorvath/ | https://www.researchgate.net/profile/Laszlo-Horvath-18 | https://scholar.google.com/citations?user=7zrUC7wAAAAJ
Lektor
Misley Helga
Megjelenés dátuma
2023
Megjelenés helye
Budapest
Absztrakt
A digitális transzformáció olyan folyamat, amelynek során a szervezetek új, mindenütt jelenlévő digitális technológiákat ágyaznak be annak érdekében, hogy versenyelőnyüket fenntartsák (Ismail és mtsai., 2017). Egy konkrét készség-ökoszisztémára fókuszáltunk (tanári professzió), - a munkaerő készségeinek és tudásának önfenntartó hálózata egy iparágban vagy régióban (Windsor és Alcorso, 2008) -, hogy megvizsgáljuk a digitális transzformáció hatását és kihívásait. Kevert kutatási stratégiát alkalmaztunk, többszakaszos felépítéssel. Eredményeink különbségeket mutatnak az alrendszerek és régiók között a tanárok 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel való fejlesztésének képessége tekintetében, amelyen keresztül megragadhatjuk, hogy a szakma hogyan alkalmazkodik a digitális transzformáció kihívásaihoz. A kutatás reflektál a pedagógiai reakciókat és az alkalmazkodást befolyásoló egyéni és szervezeti tényezők összetettségére.
Absztrakt (EN)
Digital transformation is a process through which organisations embed new, ubiquitous digital technologies in order to sustain their competitive advantage (Ismail et al., 2017). We focused on a specific skill ecosystem (the teaching profession) – a self-sustaining network of workforce skills and knowledge in an industry or a region (Windsor & Alcorso, 2008) –, to investigate the impact and challenges of digital transformation. We have employed a mixed-method research strategy with a multiphase design. Our results show differences between sub-systems and regions in terms of teachers’ ability to develop 21st-century competences with digital tools, through which we can capture how the profession is adapting to the challenges of digital transformation. The research reflects on the complexity of individual and organisational factors influencing pedagogical reactions and adaptation.
Kiadó
L’Harmattan
Társkiadó
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Tudományos besorolás
monográfia
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838) | Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Kulcsszavak
digitális transzformáció | technológia elfogadás és használat | oktatási szektor | tanári digitális kompetencia | digital transformation | technology acceptance and use | education sector | teacher digital | competence
Formátum
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-963-646-031-0
ISBN
978-963-646-031-0
Sorozat
Metszéspontok
ISSN
2631-0155
Nyomtatott verzió
https://www.harmattan.hu/az-oktatasi-szektor-alkalmazkodasa-a-digitalis-transzformacio-kihivasaihoz-3067
Nyelv
magyar
Kiadás
Első kiadás
Jogok
CC BY-NC-ND 4.0

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde