- Cím
- Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban
- Cím (EN)
- Digital Media and Storytelling in Higher Education
- Szerző
- Lanszki Anita
- Lektor
- Bernáth László | Papp-Danka Adrienn
- Megjelenés dátuma
- 2022
- Megjelenés helye
- Budapest
- Absztrakt
- Az internet, az okoskészülékek és a közösségi platformok térhódítása lehetővé tette, hogy a 21. század embere digitális tartalmak befogadója és előállítója is legyen, valamint mikro- és makronarratívák segítségével szociális kapcsolódási igényét is kielégítse. Mindez megváltoztatta korunk emberének kommunikációs és tanulási szokásait is. A tudásátadás ősi, történetmesélésen alapuló formája megmaradt, ám a digitális média alkalmazásainak és a korlátlan közzététel lehetőségének köszönhetően az egyéni narratívák változatos formában és funkcióval jelennek meg. A Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban című könyv több tudományterület segítségével helyezi történeti és fogalmi keretetbe a történetmesélés átalakulásának folyamatát és a digitális korra jellemző kommunikációs szokásokat. A kötet a hazai és nemzetközi gyakorlatot összegezve és abból kiindulva részletesen ismerteti azokat a felsőoktatási szakterületeket, amelyeknek a képzési rendszerébe szervesen illeszkednek a digitális médiatörténetek alkotására és értelmezésére fókuszáló kurzusok, emellett külön foglalkozik az interneten megjelenő narratívákban rejlő kutatási irányokkal is.
- Absztrakt (EN)
- Anita Lanszki's book is about storytelling in the digital media environment. The enterprise is both classical in that it explores the nature of storytelling, which is found in all historical periods and human communities, and modern in that it undertakes a broad overview of contemporary digital culture from the perspective of storytelling. The book is also a methodological guide, illustrated with numerous examples, which has emerged organically from the author's many years of teaching experience. Although the title reflects a focus on the use of digital storytelling in various fields of higher education and research, this excellent work can also be used by professionals working in other spheres of education. Whatever our views on the digital space and age may be, we can probably all agree that we are witnessing a democratization of storytelling in our time. The insights in this book are therefore extremely useful for anyone who is interested in how the timeless practice of storytelling is adapting to the new media environment.
- Kiadó
- L'Harmattan
- Társkiadó
- Magyar Táncművészeti Egyetem
- Tudományos besorolás
- monográfia
- Tudományterület
- Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950) | Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104) | Pedagógia / Pedagogy (12910)
- Kulcsszavak
- narratív szemlélet | neveléstudomány | pszichológia | médiatudomány | digitalizáció | narrative approach | education | psychology | media studies | digitization
- Formátum
- Text
- ISBN
- 978-963-414-915-6
- Nyelv
- magyar
- Kiadás
- Első kiadás
- Jogok
- CC BY-NC-ND 4.0