Austin, John L. 1990. Tetten ért szavak. Budapest: Akadémiai Kiadó. |
|
Bándli Judit 2013. "Nem érthetek egyet." Magyarul tanuló külföldiek egyet nem értési stratégiái a tanórán. Hungarológiai Évkönyv 2013-14: 131-141. http://epa.oszk.hu/02200/02287/00014/pdf/EPA02287_hungarologiai_evkonyv_2013_14_131-141.pdf |
|
Bándli Judit 2014. A pragmatikai kompetencia fogalma a nyelvoktatásban. THL 2 1: 34-43. http://epa.oszk.hu/01400/01467/00011/pdf/EPA01467_thl2_2014_1_034-043.pdf |
|
Beebe, Leslie - Tomoko Takahashi - Robin Uliss-Weltz 1990. Pragmatic transfer in ESL refusals. In: Scarcella, Robin - Andersen, Elaine - Krashen, Stephen (eds): Developing Communicative Competence in a Second Language. New York, Newbury House. 55-73. |
|
Blum-Kulka - House és Kasper 1989. Cross-cultural pragmatic: request and apologies. Norwood: Ablex Publishing Corporation. |
|
Boronkai Dóra 2009. Bevezetés a társalgáselemzésbe. Budapest: Ad Librum. |
|
Brown, Penelope - Levinson, Stephen C. 1987/1999. Politeness. Some universals in language usage. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511813085 |
|
Chen, Rong 2010. Compliment and compliment response research: A cross-cultural survey. In: Trosborg, Anna (ed.): Pragmatics across languages and cultures. Berlin - New York: De Gruyter Mouton. 79-103. https://doi.org/10.1515/9783110214444.1.79 |
|
Crystal, David. 2003. A nyelv enciklopédiája. Budapest: Osiris Kiadó. |
|
Culpeper, Jonathan 2011. Impoliteness: Using language to cause offence. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511975752 |
|
Csatlós Krisztina 2014. Angolul tanuló magyar hallgatók pragmatikai hibái - egy empirikus kutatásról. Economica VII (4): 13-24. https://doi.org/10.47282/ECONOMICA/2014/7/4/4357 |
|
Csontos Nóra 2013. A kép mint narratíva. A kép szerepe a MID-tankönyvekben. In: Tóth Szergej (szerk.): Alkalmazott nyelvészeti kutatások a Kárpát-medencében. Budapest-Szeged: MANYE-Szegedi Egyetemi Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. 135-144. |
|
Erdősi Vanda 2008. "Jössz a Hortobágyra?" Pragmatikai elemek a magyar mint idegen nyelv tanításának gyakorlatában és tananyagaiban. In: Medve Anna - Szépe György (szerk.): Anyanyelvi nevelési tanulmányok 3. Budapest: Iskolakultúra. 17-31. http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/books/anyanyelvi_nevelesi_tanulmanyok_3.pdf |
|
Gadamer, Hans-Georg 1984. Igazság és módszer. Budapest: Gondolat Kiadó. |
|
Goffman, Erving 1955. On face-work. An analysis of ritual elements in social interaction. Psychiatry: Interpersonal and biological processes 18 (3): 213-231. |
|
Goffman, Erving 1967. Interaction ritual: Essays on face-to-face behavior. New York: Garden City. |
|
Goffman, Erving 2008. A homlokzatról. In: Síklaki István (szerk.): Szóbeli befolyásolás II. Budapest: Typotex. 11-36. |
|
Grice, H. Paul 1997. A társalgás logikája. In: Pléh Csaba - Síklaki István - Terestyéni Tamás (szerk.) 1997. Nyelv, kommunikáció, cselekvés. Budapest: Osiris, 213-227. http://philosophy.elte.hu/zvolenszky/grice.pdf |
|
Grice, Herbert Paul 2011. Tanulmányok a szavak életéről. Budapest: Gondolat. |
|
Haspelmath, Martin 1999. Why is grammaticalization irreversible? Linguistics 37 (6): 1043-1068. http://www.eva.mpg.de/fileadmin/content_files/staff/haspelmt/pdf/1999irr.pdf |
|
Hofstede, Geert - Hofstede, Gert Jan 2008. Kultúrák és szervezetek. Az elme szoftvere. Pécs: McGraw-Hill - VHE Kft. |
|
Holmes, Janet 1988. Compliments and compliment responses in New Zealand English. Anthropological Linguistics 28: 485-508. |
|
Holmes, Janet 1995. Women, men and politeness. London: Longman. |
|
Iser, Wolfgang 1996. Az olvasás aktusa. Az esztétikai hatás elmélete. In: Kiss Attila Attila-Kovács Sándor-Odorics ferenc (szerk.): Testes könyv I. Szeged: Ictus Kiadó. 241-264. |
|
Kádár, Dániel Z. 2017. Politeness in pragmatics. Oxford Research Encyclopedias. http://linguistics.oxfordre.com/view/10.1093/acrefore/9780199384655.001.0001/acrefore-9780199384655-e-218# |
|
Kasper, Gabriele 1982. Teaching-induced aspects of interlanguage teaching. Studies in Second Language Acquisition 4 (2): 99-113. https://www.researchgate.net/profile/Gabriele_Kasper/publication/231787340_Teaching-induced_aspects_of_interlanguage_discourse/links/5751325708ae02ac12758f68/Teaching-induced-aspects-of-interlanguage-discourse.pdf?origin=publication_detail |
|
KER 2002 = Közös Európai Referenciakeret: nyelvtanulás, nyelvtanítás, értékelés. Pedagógustovábbképzési Módszertani és Információs Központ Kht. https://nyak.oh.gov.hu/nyat/doc/ker_2002.asp |
|
Leech, Geoffrey N. 1983. Principles of pragmatics. London: Longman. |
|
Maróti Orsolya 2003. Szia, professzor úr! Pragmatikai hibák idegen ajkúak magyar nyelvhasználatában. Hungarológiai Évkönyv 4: 166- 171. http://epa.oszk.hu/02200/02287/00004/pdf/Hungarologiai_Evkonyv_04_166-161.pdf |
|
Nagy Katalin 2005. A pragmatika státusáról. Magyar Nyelv 101: 436-448. http://www.c3.hu/~magyarnyelv/05-4/nagykatalin.pdf |
|
Nemesi Attila László 2000. Benyomáskeltési stratégiák a társalgásban. Magyar Nyelv 96: 418-436. http://www.c3.hu/~magyarnyelv/00-4/nemesi.htm |
|
Ong, Walter 1998. Nyomtatás, tér, lezárás. In: Nyíri Kristóf-Szécsi Gábor (szerk.):. Szóbeliség, írásbeliség. A kommunikációs technológiák története Homérosztól Heideggerig. Budapest: Áron Kiadó. 245-267. |
|
Polcz Károly 2011. Pragmatikai ekvivalencia a beszédaktusok fordításában. Magyar Nyelvőr 135 (2): 195-213. http://nyelvor.c3.hu/period/1352/135207.pdf |
|
Reboul, Anne - Moeschler, Jacques 1998/2000. A társalgás cselei. Bevezetés a pragmatikába. Budapest: Osiris. |
|
Sárosi Zsófia 2017. Az udvariatlanság tettenérése. THL2: 2017 (1-2): 116-124. http://real.mtak.hu/73219/1/EPA01467_thl2_2017_01-02_116-124.pdf |
|
Searle, John R. 2009. Beszédaktusok. Budapest: Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet - Gondolat. |
|
Síklaki István (szerk.): Szóbeli befolyásolás I-II. Typotex, Budapest, 2008. |
|
Szili Katalin 2004. Tetté vált szavak. A beszédaktusok elmélete és gyakorlata. Budapest: Tinta Könyvkiadó. |
|
Szili Katalin 2007. Az udvariasság pragmatikája. Magyar Nyelvőr 131: 1-17. http://www.c3.hu/~nyelvor/period/1311/131101.pdf |
|
Tátrai Szilárd 2004. A kontextus fogalmáról. Magyar Nyelvőr 479-494. |
|
Tátrai Szilárd 2006. A nagy esernyőcsel. A pragmatikai szemlélet alkalmazásának lehetőségei. THL2 1-2: 29-35. http://epa.oszk.hu/01400/01467/00002/pdf/029-035.pdf |
|
Tátrai Szilárd 2011. Bevezetés a pragmatikába. Funkcionális kognitív megközelítés. Budapest: Tinta Könyvkiadó. |
|
Tátrai Szilárd 2017. A beszédaktus. In: Tolcsvai Nagy Gábor (főszerk.): Osiris Nyelvtan. Budapest: Osiris Kiadó. 1008- 1022. |
|
Terestyéni Tamás 2014. Kommunikációelmélet - A testbeszédtől az internetig. Typotex: Budapest. http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011-0001-526_terestyeni_kommunikacio/ch06s04.html |
|
Thomas, Jenny 1983. Cross-cultural pragmatic failure. Applied linguistics 4 (2): 91-112. https://doi.org/10.1093/applin/4.2.91 |
|
Tolcsvai Nagy Gábor 2001. A magyar nyelv szövegtana. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. |
|
Verchueren, Jef 1999. Understanding pragmatics. London, New York, Sydney, Auckland: Arnold. |
|
Verschueren, Jef 1995. Pragmatic perspective. In: Verschueren, Jef-Östman, Jan-Ola-Blommaert, Jan (eds.): Handbook of pragmatics. 1-19. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins. https://doi.org/10.1075/hop.m.prag |
|
Zvolenszky Zsófia 2006. Grice metaforaelméletének védelmében. Világosság 8-9-10: 9-19. http://www.vilagossag.hu/pdf/20070507213140.pdf |