Austin, John L. 1990. Tetten ért szavak. Budapest: Akadémiai Kiadó.

Bándli Judit 2013. "Nem érthetek egyet." Magyarul tanuló külföldiek egyet nem értési stratégiái a tanórán. Hungarológiai Évkönyv 2013-14: 131-141. http://epa.oszk.hu/02200/02287/00014/pdf/EPA02287_hungarologiai_evkonyv_2013_14_131-141.pdf 


Bándli Judit 2014. A pragmatikai kompetencia fogalma a nyelvoktatásban. THL 2 1: 34-43. http://epa.oszk.hu/01400/01467/00011/pdf/EPA01467_thl2_2014_1_034-043.pdf 


Beebe, Leslie - Tomoko Takahashi - Robin Uliss-Weltz 1990. Pragmatic transfer in ESL refusals. In: Scarcella, Robin - Andersen, Elaine - Krashen, Stephen (eds): Developing Communicative Competence in a Second Language. New York, Newbury House. 55-73.


Blum-Kulka - House és Kasper 1989. Cross-cultural pragmatic: request and apologies. Norwood: Ablex Publishing Corporation.


Boronkai Dóra 2009. Bevezetés a társalgáselemzésbe. Budapest: Ad Librum.


Brown, Penelope - Levinson, Stephen C. 1987/1999. Politeness. Some universals in language usage. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511813085


Chen, Rong 2010. Compliment and compliment response research: A cross-cultural survey. In: Trosborg, Anna (ed.): Pragmatics across languages and cultures. Berlin - New York: De Gruyter Mouton. 79-103. https://doi.org/10.1515/9783110214444.1.79


Crystal, David. 2003. A nyelv enciklopédiája. Budapest: Osiris Kiadó.


Culpeper, Jonathan 2011. Impoliteness: Using language to cause offence. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511975752


Csatlós Krisztina 2014. Angolul tanuló magyar hallgatók pragmatikai hibái - egy empirikus kutatásról. Economica VII (4): 13-24. https://doi.org/10.47282/ECONOMICA/2014/7/4/4357


Csontos Nóra 2013. A kép mint narratíva. A kép szerepe a MID-tankönyvekben. In: Tóth Szergej (szerk.): Alkalmazott nyelvészeti kutatások a Kárpát-medencében. Budapest-Szeged: MANYE-Szegedi Egyetemi Kiadó Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó. 135-144.


Erdősi Vanda 2008. "Jössz a Hortobágyra?" Pragmatikai elemek a magyar mint idegen nyelv tanításának gyakorlatában és tananyagaiban. In: Medve Anna - Szépe György (szerk.): Anyanyelvi nevelési tanulmányok 3. Budapest: Iskolakultúra. 17-31. http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/books/anyanyelvi_nevelesi_tanulmanyok_3.pdf 


Gadamer, Hans-Georg 1984. Igazság és módszer. Budapest: Gondolat Kiadó.


Goffman, Erving 1955. On face-work. An analysis of ritual elements in social interaction. Psychiatry: Interpersonal and biological processes 18 (3): 213-231.
 
https://doi.org/10.1080/00332747.1955.11023008


Goffman, Erving 1967. Interaction ritual: Essays on face-to-face behavior. New York: Garden City.


Goffman, Erving 2008. A homlokzatról. In: Síklaki István (szerk.): Szóbeli befolyásolás II. Budapest: Typotex. 11-36.


Grice, H. Paul 1997. A társalgás logikája. In: Pléh Csaba - Síklaki István - Terestyéni Tamás (szerk.) 1997. Nyelv, kommunikáció, cselekvés. Budapest: Osiris, 213-227. http://philosophy.elte.hu/zvolenszky/grice.pdf 


Grice, Herbert Paul 2011. Tanulmányok a szavak életéről. Budapest: Gondolat.


Haspelmath, Martin 1999. Why is grammaticalization irreversible? Linguistics 37 (6): 1043-1068. http://www.eva.mpg.de/fileadmin/content_files/staff/haspelmt/pdf/1999irr.pdf
 
https://doi.org/10.1515/ling.37.6.1043


Hofstede, Geert - Hofstede, Gert Jan 2008. Kultúrák és szervezetek. Az elme szoftvere. Pécs: McGraw-Hill - VHE Kft.


Holmes, Janet 1988. Compliments and compliment responses in New Zealand English. Anthropological Linguistics 28: 485-508.


Holmes, Janet 1995. Women, men and politeness. London: Longman.


Iser, Wolfgang 1996. Az olvasás aktusa. Az esztétikai hatás elmélete. In: Kiss Attila Attila-Kovács Sándor-Odorics ferenc (szerk.): Testes könyv I. Szeged: Ictus Kiadó. 241-264.


Kádár, Dániel Z. 2017. Politeness in pragmatics. Oxford Research Encyclopedias. http://linguistics.oxfordre.com/view/10.1093/acrefore/9780199384655.001.0001/acrefore-9780199384655-e-218# 
 
https://doi.org/10.1093/acrefore/9780199384655.013.218


Kasper, Gabriele 1982. Teaching-induced aspects of interlanguage teaching. Studies in Second Language Acquisition 4 (2): 99-113. https://www.researchgate.net/profile/Gabriele_Kasper/publication/231787340_Teaching-induced_aspects_of_interlanguage_discourse/links/5751325708ae02ac12758f68/Teaching-induced-aspects-of-interlanguage-discourse.pdf?origin=publication_detail
 
https://doi.org/10.1017/S0272263100004368


KER 2002 = Közös Európai Referenciakeret: nyelvtanulás, nyelvtanítás, értékelés. Pedagógustovábbképzési Módszertani és Információs Központ Kht. https://nyak.oh.gov.hu/nyat/doc/ker_2002.asp 


Leech, Geoffrey N. 1983. Principles of pragmatics. London: Longman.


Maróti Orsolya 2003. Szia, professzor úr! Pragmatikai hibák idegen ajkúak magyar nyelvhasználatában. Hungarológiai Évkönyv 4: 166- 171. http://epa.oszk.hu/02200/02287/00004/pdf/Hungarologiai_Evkonyv_04_166-161.pdf 


Nagy Katalin 2005. A pragmatika státusáról. Magyar Nyelv 101: 436-448. http://www.c3.hu/~magyarnyelv/05-4/nagykatalin.pdf 


Nemesi Attila László 2000. Benyomáskeltési stratégiák a társalgásban. Magyar Nyelv 96: 418-436. http://www.c3.hu/~magyarnyelv/00-4/nemesi.htm 


Ong, Walter 1998. Nyomtatás, tér, lezárás. In: Nyíri Kristóf-Szécsi Gábor (szerk.):. Szóbeliség, írásbeliség. A kommunikációs technológiák története Homérosztól Heideggerig. Budapest: Áron Kiadó. 245-267.


Polcz Károly 2011. Pragmatikai ekvivalencia a beszédaktusok fordításában. Magyar Nyelvőr 135 (2): 195-213. http://nyelvor.c3.hu/period/1352/135207.pdf 


Reboul, Anne - Moeschler, Jacques 1998/2000. A társalgás cselei. Bevezetés a pragmatikába. Budapest: Osiris.


Sárosi Zsófia 2017. Az udvariatlanság tettenérése. THL2: 2017 (1-2): 116-124. http://real.mtak.hu/73219/1/EPA01467_thl2_2017_01-02_116-124.pdf 


Searle, John R. 2009. Beszédaktusok. Budapest: Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet - Gondolat.


Síklaki István (szerk.): Szóbeli befolyásolás I-II. Typotex, Budapest, 2008.


Szili Katalin 2004. Tetté vált szavak. A beszédaktusok elmélete és gyakorlata. Budapest: Tinta Könyvkiadó.


Szili Katalin 2007. Az udvariasság pragmatikája. Magyar Nyelvőr 131: 1-17. http://www.c3.hu/~nyelvor/period/1311/131101.pdf 


Tátrai Szilárd 2004. A kontextus fogalmáról. Magyar Nyelvőr 479-494.


Tátrai Szilárd 2006. A nagy esernyőcsel. A pragmatikai szemlélet alkalmazásának lehetőségei. THL2 1-2: 29-35. http://epa.oszk.hu/01400/01467/00002/pdf/029-035.pdf 


Tátrai Szilárd 2011. Bevezetés a pragmatikába. Funkcionális kognitív megközelítés. Budapest: Tinta Könyvkiadó.


Tátrai Szilárd 2017. A beszédaktus. In: Tolcsvai Nagy Gábor (főszerk.): Osiris Nyelvtan. Budapest: Osiris Kiadó. 1008- 1022.


Terestyéni Tamás 2014. Kommunikációelmélet - A testbeszédtől az internetig. Typotex: Budapest. http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011-0001-526_terestyeni_kommunikacio/ch06s04.html 


Thomas, Jenny 1983. Cross-cultural pragmatic failure. Applied linguistics 4 (2): 91-112. https://doi.org/10.1093/applin/4.2.91


Tolcsvai Nagy Gábor 2001. A magyar nyelv szövegtana. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.


Verchueren, Jef 1999. Understanding pragmatics. London, New York, Sydney, Auckland: Arnold.


Verschueren, Jef 1995. Pragmatic perspective. In: Verschueren, Jef-Östman, Jan-Ola-Blommaert, Jan (eds.): Handbook of pragmatics. 1-19. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins. https://doi.org/10.1075/hop.m.prag


Zvolenszky Zsófia 2006. Grice metaforaelméletének védelmében. Világosság 8-9-10: 9-19. http://www.vilagossag.hu/pdf/20070507213140.pdf