Ugrás a tartalomra
- Bécsy Tamás: A cselekvés lehetősége, Budapest – Pécs, Dialóg Campus, 2006.
- Bethlenfalvy Ádám: „A legtöbb gyerek nem tudja, hogy mire képes”. Interjú Dorothy Heathcote-tal, Drámapedagógiai Magazin, XXXI. szám, 2006/1, 6–29.
- Bethlenfalvy Ádám: Spontaneitás és színházi tudás. Interjú Cecily O’Neillel, Drámapedagógiai Magazin, 2008/Különszám drámapedagógusoknak, 7–11.
- Bethlenfalvy, Ádám: „Az a dolgom, hogy segítsem őket tanulni”. Interjú Dorothy Heathcote-tal/2. rész, Drámapedagógiai Magazin, XVII. szám, 2011/2, 2–15.
- Bethlenfalvy Ádám: Living Through Extremes in Process Drama, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem – L’Harmattan, 2020.
- Bethlenfalvy Ádám: Living through Creativity, in Ása Helga Ragnarsdóttir – Hákon Saberg Björnsson (eds.): Drama in Education. Exploring Key Research Concepts and Effective Strategies, London, Routledge, 2020, 149–162. https://doi.org/10.4324/9780429464928-16
- Boland, Gerard: Role and Role Distance. The Heathcote/Carroll Collaboration that reframed the social context for drama-based learning and teaching, NJ, XXXVII., 2013/1, 53–64. https://doi.org/10.1080/14452294.2013.11649563
- Bolton, Gavin: Towards a Theory of Drama in Education, London, Longman Group, 1979.
- Bolton, Gavin: New Perspectives on Classroom Drama, London, Simon and Schuster, 1992.
- Bolton, Gavin: Drama in education and TIE. A comparison, in Tony Jackson (ed.): Learning through Theatre, London, Routledge, 1993, 39–47.
- Bolton, Gavin: A tanítási dráma elmélete, ford. Szauder Erik, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1993.
- Bolton, Gavin: Acting in Classroom Drama, Portland, Calendar Island Publishers, 1999.
- Bolton, Gavin: It’s all theatre, in David Davis (ed.): Gavin Bolton: Essential writings, Stoke-on-Trent, Trentham Books, 2010, 163–175.
- Bolton, Gavin: Feszültség, ford. Szauder Erik, in Kaposi László (szerk.): Drámapedagógiai olvasókönyv, Budapest, II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., 2013, 119-122.
- Bond, Edward: Commentary on The War Plays, in Edward Bond: The War Plays, London, Methuen, 1991, 245–363.
- Bond, Edward: Edward Bond Letters, Vol. 1, Camberwell, Harwood Academic Publishers, 1994.
- Bond, Edward: The Hidden Plot, London, Methuen, 2000. https://doi.org/10.5040/9781408164303
- Bond, Edward: The Children & Have I None, London, Methuen, 2000.
- Bond, Edward: The Cap, in Plays: 7, London, Methuen, 2003.
- Bruner, Jerome: Acts of Meaning, London, Harvard University Press, 1990.
- Bruner, Jerome: Valóságos elmék, lehetséges világok, ford. Ehmann Bea – Újlaky Judit – Ülkei Zoltán, Budapest, Új Mandátum Könyvkiadó, 2005.
- Coleridge, Samuel Taylor: Biographia Literaria, in James Engell – W. Jackson Bate (eds,): The Collected Works of Samuel Taylor Coleridge, Princeton, Princeton University Press, 1983.
- Cooper, Chris: The Performer in TIE, in Anthony Jackson – Chris Vine (eds): Learning Through Theatre. The Changing Face of Theatre in Education, London, Routledge, 2013, 131–141.
- Cooper, Chris: A cselekvő képzelet. A TIE és annak viszonya ma a DiE-hoz, ford. Köves Júlia, in Takács Gábor (szerk.): Jeladás és képzelet, Káva Kulturális Műhely, 2020, 35–53.
- Cooper, Chris: The levels of meaning – a Bondian approach?, in Ádám Bethlenfalvy: Living Through Extremes in Process Drama, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem – L’Harmattan, 2020, 278–279.
- Damasio, Antonio: Self Comes to Mind. Constructing the Conscious Brain, New York, Pantheon Books, 2010.
- Davis, David: Foreword, in Gavin Bolton: Acting in Classroom Drama, Portland, Calendar Island Publishers, 1999, xiii–xviii.
- Davis, David: Imagining the Real. Towards a new theory of drama in education, Stoke-on-Trent, Trentham Books, 2014.
- Eck Júlia: Drámajáték a középiskolai irodalomórán, Budapest, Protea Kulturális Egyesület, 2015.
- Fleming, Michael: Teaching Drama in Primary and Secondary Schools. An Integrated Approach, Oxon, David Fulton Publishers, 2001.
- Gabnai Katalin: Drámajátékok. Bevezetés a drámapedagógiába, Budapest, Helikon Kiadó, 1999.
- Gee, Maria: The contribution of drama, in Martin Fautly – Richard Hatcher – Elaine Millard (eds.): Remaking the Curriculum. Re-engaging young people in secondary school, Stoke-on-Trent, Trentham Books, 2011, 17–32.
- Gillham, Geoff: What Life Is For. An Analysis of Dorothy Heathcote’s “Levels” of Explanations, SCYPT Journal, XXXIV., 1997/1, 9–16.
- Goffman, Erving: Frame Analysis, Boston, Northeastern University Press, 1986.
- Grimm, Jacob – Grimm, Wilhelm: Gyermek- és családi mesék (Örök mesék), ford. Adamik Lajos – Márton László – Ill. Ludwig Richter, Budapest, Magvető, 2005.
- Heathcote, Dorothy: Improvisation, in Liz Johnson – Cecily O’Neill (eds.): Collected Writings on Education and Drama, Evanston, Northwestern University Press, 1984, 44–48.
- Heathcote, Dorothy: Drama as a process for change, in Liz Johnson – Cecily O’Neill (eds.): Collected Writings on Education and Drama, Evanston, Northwestern University Press, 1984, 119-125.
- Heathcote, Dorothy: Három szövőszék vár rám…, ford. Deák Éva, Drámapedagógiai Magazin, 1994/k, 11–14.
- Heathcote, Dorothy – Bolton, Gavin: Drama for Learning. Dorothy Heathcote’s Mantle of the Expert Approach to Education, Portsmouth, Heinemann, 1995.
- Heathcote, Dorothy: Fight for Drama – Fight for Education; Commemorative re-issue, The Journal for Drama in education, XXVIII. vol., 2012/1, 2–44. Heathcote, Dorothy: Jel és előjel, ford. Kucserka Zsófia, in Takács Gábor (szerk.): Jeladás és képzelet, Budapest, Káva Kulturális Műhely, 2020, 9–34.
- Hornbrook, David: Education and Dramatic Art, London, Routledge, 1998.
- Kaposi László: Tanítási dráma. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének szolgálatában. Oktatási programcsomag a pedagógusképzés számára, Budapest, Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, 2008.
- Kaposi László: Mi a dráma és mi nem az? Dráma és színház, in Lipták Ildikó (szerk.) Tanítási dráma. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének szolgálatában. Segédlet tanfolyami hallgatók számára, Budapest, Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, 2008. https://www.scribd.com/document/371952832/03-Tanitasi-drama-pdf
- Kaposi László: Drámamodellek, Drámapedagógiai Magazin, XVIII. szám, 2012/1, 2–8.
- Kaposi László (szerk.): Drámapedagógiai olvasókönyv, Budapest, II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., 2013.
- Klein, Naomi: No Logo, London, Flamingo, 2000.
- Kucserka Zsófia: Az irodalomtanári mesterség gyakorlata és módszertana, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest, 2010. https://docplayer.hu/16236897-Az-irodalomtanari-mesterseg-gyakorlata-es-modszertana.html#show_full_text
- Lannert Keresztély István: Bevezetés a drámapedagógiába, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem – L’Harmattan, 2020.
- Miller, Arthur: Why I Wrote “The Crucible”, The New Yorker, 1996. október 21-28., https://www.newyorker.com/magazine/1996/10/21/why-i-wrote-the-crucible
- Neelands, Jonothan: Dráma a tanulás szolgálatában, ford. Szauder Erik, Budapest, Magyar Drámapedagógiai Társaság, 1994.
- Neelands, Jonothan – Goode, Tony: Structuring Drama Work, Cambridge, Cambridge University Press, 2015.
- O’Neill, Cecily: Drama Worlds. A Framework for Process Drama, Portsmouth, Heinemann, 1995.
- O’Toole, John: The Process of Drama. Negotiating Art and Meaning, London, Routledge, 1992.
- Ovidius, Publius Naso: Átváltozások = Metamorphoses, ford. Devecseri Gábor, Budapest, Európa kiadó, 1982, https://mek.oszk.hu/03600/03690/03690.htm#23
- Pethőné Nagy Csilla: Módszertani Kézikönyv, Budapest, Korona Kiadó, 2005.
- Petőfi Sándor: Petőfi Sándor összes költeményei, Budapest, Szépirodalmi Könyvkiadó Vállalat, 1974, https://mek.oszk.hu/01000/01006/html/vs184401.htm#15
- Raphael, Jo: Teaching and Learning in the Crucible. Actors with Disabilities as experts preparing preservice teachers to be inclusive educators, Drama Research. International journal of drama in education, V., 2014/1, 2–18.
- Sándor L. István: Fogalomtár, in Lipták Ildikó (szerk.) Tanítási dráma. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének szolgálatában. Segédlet tanfolyami hallgatók számára, Budapest, Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, 2008.
- Sennett, Richard: The Culture of New Capitalism, New Haven, Yale University Press, 2006.
- Szophoklész: Antigoné, ford. Trencsényi-Waldapfel Imre, Európa kiadó, 1971, http://mek.niif.hu/00500/00500/00500.htm
- Vygotsky, Lev S.: Mind in Society. The Development of Higher Psychological Processes, London, Harvard University Press, 1978.
- Wagner, Betty Jane: Dorothy Heathcote. Drama as a Learning Medium, Cheltenham, Stanley Thornes, 1990.