Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0020
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 21 [21]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000046/0020

OCR

s BEVEZETÉS (ELMÉLETI KERETEK) " úgy gondolta, a videó sokkal kötetlenebb, szabadabb befogadást tesz lehetővé az ilyen művek számára. Az , új regény" és a film találkozásából született Tavaly Marienbadban" narrációja úgy halad, hogy különböző eseményekre, helyzetekre látunk eltérő változatokat: a férfi elmeséli találkozásuk történetét, a nő kétségbe vonja vagy teljesen másra emlékszik, aztán a férfi emlékszik másképp és így tovább. A film mindvégig fenntartja a teljes bizonytalanságot megélt múlt és elképzelt történet között, az elbeszélés egyetlen pontján sem hagyja egyik változatot sem a másik fölé kerekedni. A film meg kívánja szüntetni a lineáris narrációt, filmbeli események időben egymásra következését. Mintha filmen látnánk megvalósulni a modern matematika nagy felfedezéseit, a fraktálszerű szerkesztést. Mind a fraktálok, mind a káoszelmélet esetén kulcsfogalom a , kezdeti körülményektől való érzékeny függőség". Az elbeszélés végtelen szerteágazhatóságának metaforája a megnyíló folyosók. A találkozás és a kert vissza-visszatérő, ugyanakkor minden alkalommal más formában viszszatérő elemként (valóságos kert, kert a falon látható képen, ugyanaz a kert, de a szereplők másik ruhában, mintegy , másik" találkozást sejtetve) hangsúlyozzák a narráció és az idő körkörösségét, tökéletes felcserélhetőségét, sőt esetlegességét. A gyufaszálak (egy másik változatban a dominó) kirakása metaforája az elbeszélés minden elemre vonatkozó permutálhatóságának. A kérdés (történt-e valami köztük előző évben, s hol, Marienbadban, vagy másutt?) a film végén is eldöntetlen marad. SZÍNHÁZI KOMMUNIKÁCIÓ. VIZUALITÁS A SZÍNHÁZBAN. SZÍNHÁZ ÉS IRODALOM A színház kizárólagos sajátossága, hogy tárgyát, az emberi kommunikációt az emberi kommunikáció által mutatja be: a színházban az em2 Alain Resnais filmje, 1961, forgatókönyv: Alain Robbe-Grillet, az , új regény" képviselője. +19 e

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
964.92 KB
Lien permanent vers jpg
022_000046/0020.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000046/0020.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu