Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0017
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 18 [18]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000046/0017

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? lönbözteti azt az empátiától: , A tudatosítás hiánya különbözteti meg a drámai azonosulást az empátiától" mert az empátiás megértésre törekvő ember , csak pillanatokra, időszakosan adja fel énhatárait", az identifikáció során azonban énje teljesen háttérbe szorul." Vagyis ,a film nézése közben empátia nem bontakozhat ki, hiszen a kognitív feldolgozásnak még kevésbé van lehetősége, mint a színdarab nézésekor”'”. Kerdes persze, hogy a befogadás folyamata mikor fejeződik be (időben nem feltétlenül korlátozódik a műélvezet szigorúan vett idejére). A film által kiváltott identifikáció — fejti ki Buda Béla — sokban hasonlítható a gyermek és a serdülő felnőtt szerepmodellekkel történő azonosulásához. Bár megállapítja, hogy a filmben túlnyomórészt azonosulással, és nem empátiával van dolgunk, mégis ennek a művészeti ágnak jósolja a legnagyobb jövőt az empátiát fejlesztő mentálhigiénés programokban, a film lélektani tartalmaival elképzelhető , jótékony manipuláció" okán." Emellett röviden ismerteti a művészetterápiák (közös rajzolás, olvasás, videózás, filmezés, zene-, ill. táncterápia, pszichodráma) empátiát fejlesztő hagyományát is." VIZUALITÁS AZ IRODALOMBAN, IRODALOM A VIZUÁLIS MŰFAJOKBAN A művészetek közül az irodalom a par excellence nyelvi művészet, mégis a vizualitás, az emlékezetből érkező, vagy a befogadás során ott felidézett képsorok alapvető kísérő elemei az irodalmi mű születésének és befogadásának. A filmművészet, különösen az 1960-as évek francia filnművészete szándékosan játszik a nyelvi és képi narratíva, elbeszélésmód kölcsönhatásaival, a filmművészet sajátos produktumait teremtve meg ezáltal. A 20. századig, legalábbis az Artaud által nyugati 6 Uo., 318. 17 Uo., 320. 18 Uo., 323. © Uo., 323. +16 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
899.87 KB
Lien permanent vers jpg
022_000046/0017.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000046/0017.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu