Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Sepsi Enikő
Cím (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Tudományterület
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000046/0016
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 17 [17]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000046/0016

OCR

s BEVEZETÉS (ELMÉLETI KERETEK) " Buda Béla Empátia című könyve Az empátia és a művészetek című fejezetében" megállapítja, hogy ,az empátia elsősorban az olyan művészetekben kap szerepet, amelyekben sok ember közreműködésére van szükség, vagy pedig emberek instrukcióját igénylő viselkedésbeli teljesítmény áll a középpontban". Ilyen szempontból a színpadi rendezést és a filmkeszitest emeli ki, de az eldadö-müveszetben, a zenekari munka összehangoläsäban és a közönseggel valö kapcsolattartäsban is lehet ennek szerepe. Másrészről hangsúlyozza, a művészi alkotás befogadásában is nagy lehet az empátia jelentősége, mert a , művészi alkotás kommunikáció, mégpedig komplex üzenetek halmaza, sajátos kódban megfogalmazva". Figyelemre méltó az a megállapítása is, miszerint a , festmény és a szobor a nemverbális kommunikáció sajátos mozzanatait örökiti meg”'?. Igazi élménnyé akkor válnak a műalkotások, ha ,a személyiség igyekszik felolvadni bennük", de ez a képesség szocializáció eredményeként fejlődik ki, illetve fejleszthető". Buda Béla definíciója szerint — melyre még az anamorfizmust taglaló záró részben viszszaterünk — az empätia ahhoz kell, hogy „a müelvezö a műalkotásban megtalálja az embert, az alkotó olyan személyiségrétegeit, amelyeket a megszokott kommunikációs formákban talán ki sem lehet fejezni."" Az a szerep, amelyet Buda Béla a könyv ezen fejezetében a mitológiának, a kereszténységnek (a reformäciéval keresztyénségnek) és a Bibliának mint értelmező keretnek tulajdonít, valójában a kognitív metafora kulturális, illetve kultúraértelmező szerepének feleltethető meg. A színházi előadás és a mozinézés során — de a nyolcadik művészetnek tekintett televíziózás mint otthoni mozi folyamán is — végbemenő azonosulási folyamatot , empátiás tréning"-nek tekinti Buda Béla. A , critigue de Videntification" 20. századi francia irányzatához hasonlóan kiemeli az ekkor végbemenő érzelmi azonosulás jelentőségét, de meg is kü10 Buda Béla: Empátia. A beleeles lelektana, Budapest, KRE - LHarmattan, 2012, 314—324. 1 Uo., 314-315. 2 Uo., 315. 13 Uo., 315. 4 Uo., 316-317. 15 Uo., 317. +15 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1023.75 KB
Permalinkből jpg
022_000046/0016.jpg
Permalinkből OCR
022_000046/0016.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde