Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0015
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 16 [16]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000046/0015

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? épülő kommunikációs modelljének (mely nagy hatással volt a számítógépes grafikára) az alkalmazása érdekes hozadékkal járhat. A művészet mint vizuális kommunikáció témájára épülő tananyagunkban? több témakörben leitmotívként felbukkanó Malom és keresztben (Lech Majewski 2011-es filmje), mely idősebb Pieter Bruegelnek a bécsi Kunsthistorisches Museumban található festménye, a Keresztvitel alapján készült (lásd a tananyagon belül Képzőművészeti kommunikáció című témakört) az időt és az időt uraló Teremtőt a malom jeleníti meg, a szenvedéseket elviselő embert — az imitatio Christi jegyében — pedig a kereszt szimbolizálja (a film narratívát és időbeli kiterjedést ad a festménynek). A korabeli környezet értette ezeket az ikonográfiai utalásokat, a mozgókép azonban az egységes interpretációs sémák szétesésekor született. A film narratívája ezt a hiányzó interpretációs mezőt állítja helyre, vagyis rituális funkciója van, s egyúttal felhívja a figyelmet a befogadás rituális aktusára mint átmeneti ritusra’, az értelmezés korunkban kitüntetett jelentőségére. A EANTÁZIA MŰKÖDÉSE ÉS AZ EMPÁTIA A fent említett oktatási anyag akommunikációra mint közvetítő folyamatra összpontosít, de sok ponton implikálja a fantáziát és a művekre vonatkozó ismereti kontextusokat, ezekben pedig izomorfia mutatkozik a műalkotás szerkesztési módjával, illetve annak történeti evolúciójával kapcsolatban. A befogadó ismeretei kellenek a megértéshez, és a mű által mozgásba hozott fantáziában jön létre a hatás. Maga a fantázia és az azt kísérő sokféle kognitív folyamat lényegi tulajdonságai fejeződnek ki, erősödnek fel a különféle művészeti ágakban, műfajokban, illetve magában a műben. $ Sepsi Enikő — Németh István — Tari János — Fabiny Tibor: A művészet mint vizuális kommmunikáció, KRE, 2013, www.kre.hu/ebook http://www.kre.hu/ebook/index.php/ a-muveszet-mint-vizualis-kommunikacio (Letöltés: 2017. február 13.). Az egyes fejezetek a tankonyvtar.hu oldalon külön-külön elérhetők. ° Van Gennep: Ätmeneti ritusok, Budapest, LHarmattan, 2007. + 14 »

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
994.14 KB
Lien permanent vers jpg
022_000046/0015.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000046/0015.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu