OCR
TARTALOMJEGYZÉK Bevezetés (elméleti keretek) ........................................ 7 ELSO RESZ KEP ES JELENLET - A KORTÁRS FRANCIA KÖLTÉSZET KET VONULATAROL Yves Bonnefoy és a jelenlét kôltészete .............................. 29 AZzüjliraisäg ........................................,...,,.2.. 53 A kortárs francia költészet fordithatésägärél: Yves Bonnefoy és Jean-Michel Maulpoix esete ..................... 65 A jelenlét magyar-francia költője, avagy a nyelvet váltó költő és fordító: Lorand Gaspar .............................................. 75 MÁSODIK RÉSZ SZÍNHÁZI JELENLÉT, KÉP ÉS KENOZIS VALERE NOVARINA SZÍNHÁZÁBAN Médszertani megfontoläsok és bevezetés ........................... 91 Kenézis a teolégiäban .......................,....,............... 99 Kenözis és szinhaz Simone Weil misztikäjäban. ..................... 107 Misztika színházi megközelítésben: a ,kenotikus" színház . . . . . . . . . . . . 121 Valére Novarina és Pilinszky János, avagy az én nélküli költészet szinh4za .............................................4.42. 133 A „szent” dramaturgiäja Valère Novarina szinhäzäban............... 143 »A tér a szôveg anyaméhe”. Tér, id6 és üresség Valère Novarina szinhäzäban................................................ 159 Rituälék Valère Novarina müveiben ............................... 171 Magyarorszagon bemutatott müvei ............................... 185 ÖSSZEGZÉS ..................................................... 209